Lediga jobb Sway Sourcing Sweden AB i Linköping

Se alla lediga jobb från Sway Sourcing Sweden AB i Linköping. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Linköping som finns inom det yrket.

Drift- och underhållsamordnare - Fastighetsbranschen, Linköping

Nytt
Vill du bidra med din expertis inom fastighetsdrift och underhåll i en verksamhetsnära miljö? Vi söker en erfaren Drift- och underhållsamordnare till vår kund i Linköping. I rollen blir du spindeln i nätet mellan interna verksamheter, leverantörer och entreprenörer, där du får möjlighet att påverka både drift och utveckling. Dina ansvarsområden Vara kontaktperson mot leverantörer och externa parter inom drift och fastighet Delta i flyttar av verksamhet... Visa mer
Vill du bidra med din expertis inom fastighetsdrift och underhåll i en verksamhetsnära miljö?
Vi söker en erfaren Drift- och underhållsamordnare till vår kund i Linköping. I rollen blir du spindeln i nätet mellan interna verksamheter, leverantörer och entreprenörer, där du får möjlighet att påverka både drift och utveckling.
Dina ansvarsområden
Vara kontaktperson mot leverantörer och externa parter inom drift och fastighet


Delta i flyttar av verksamheter inom produktion


Hantera beställningar av utrustning och installationer i verkstadsmiljö


Samordna besiktningar av utrustning (t.ex. traverser, dragskåp, stegar)


Ansvara för avdelningsfordon (inköp, service, tvätt, däckbyten m.m.)


Delta i arbetsmiljöronder och säkerställa att åtgärder genomförs


Följa upp felanmälningar kopplade till lokaler och koordinera åtgärder


Delta i förbättringsforum och driva utvecklingsarbete

Din profil

Minst 7 års erfarenhet från fastighetsbranschen


Gedigen kunskap inom drift och underhåll av fastigheter


Förmåga att agera samordnare med många kontaktytor


Erfarenhet av både operativt och administrativt arbete


God kommunikationsförmåga och lösningsorienterat förhållningssätt

Uppdragets ramar
Plats: Primärt Malmen (Linköping), viss tid i Tannefors Roll: Drift- och underhållsamordnare Omfattning: Heltid, på plats Uppdragsperiod: Start snarast, 3–5 månader initialt. Möjlighet till förlängning och ev. övergång till anställning hos kunden
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Strategisk inköpare sökes till uppdrag inom tillverkningsindustrin

Ansök    Sep 23    Sway Sourcing Sweden AB    Inköpare
Vi söker en erfaren strategisk inköpare till ett spännande konsultuppdrag inom tillverkningsindustrin. Här får du en central roll i att driva leverantörsstrategier, förhandlingar och kommersiella processer som skapar både effektivitet och kostnadsbesparingar. Om uppdragetDu kommer att: Ansvara för ett antal leverantörer och deras avtal Stödja projekt och program med kommersiellt ansvar Kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft i leverantörsport... Visa mer
Vi söker en erfaren strategisk inköpare till ett spännande konsultuppdrag inom tillverkningsindustrin. Här får du en central roll i att driva leverantörsstrategier, förhandlingar och kommersiella processer som skapar både effektivitet och kostnadsbesparingar.
Om uppdragetDu kommer att:
Ansvara för ett antal leverantörer och deras avtal
Stödja projekt och program med kommersiellt ansvar
Kontinuerligt utvärdera marknadens konkurrenskraft i leverantörsportföljen
Upprätta förfrågningar, utvärdera offerter, förhandla och lägga inköpsorder
Driva tvärfunktionella team med fokus på förbättringar
Säkerställa att inköpsstrategier, policys och rutiner följs

Rollen innebär många kontaktytor internt och externt samt resor inom Sverige i samband med leverantörsutvärderingar.
Krav 3–7 års erfarenhet av strategiskt inköp
Gärna bakgrund inom tillverkningsindustrin
Dokumenterad erfarenhet av förhandling och leverantörsutveckling
Vana av att arbeta med ERP-system, inköpssystem och Excel
Övrig information
Arbetsmodell: Hybrid, 3 dagar/vecka på plats i Linköping Uppdragsperiod: 1 december 2025 – 30 november 2026 Förlängning: Möjlighet till förlängning finns Resor: Förekommer inom Sverige i samband med leverantörsutvärderingar Omfattning: Heltid 100%
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Junior inköpare – indirekt material | Konsultuppdrag i Linköping ????

Ansök    Sep 1    Sway Sourcing Sweden AB    Inköpare
Är du i början av din karriär inom inköp och vill ta nästa steg? Vi erbjuder ett konsultuppdrag i Linköping där du får möjlighet att växa i en internationell och tekniskt avancerad miljö. Om rollen I den här rollen blir du en del av ett inköpsteam där du främst hanterar inköp av indirekt material. Du får arbeta nära leverantörer, stötta teamet med administration och säkerställa att verksamheten alltid har rätt förutsättningar för att lyckas . Arbetsuppgift... Visa mer
Är du i början av din karriär inom inköp och vill ta nästa steg? Vi erbjuder ett konsultuppdrag i Linköping där du får möjlighet att växa i en internationell och tekniskt avancerad miljö.
Om rollen I den här rollen blir du en del av ett inköpsteam där du främst hanterar inköp av indirekt material. Du får arbeta nära leverantörer, stötta teamet med administration och säkerställa att verksamheten alltid har rätt förutsättningar för att lyckas .
Arbetsuppgifter Lägga och följa upp beställningar Ansvara för inköp av indirekt material Ha löpande kontakt med leverantörer både i Sverige och utomlands Ge administrativt stöd till inköpsorganisationen Samverka med kollegor inom produktion, materialplanering och projekt
Krav
1–4 års erfarenhet av operativt inköp eller arbete inom administration/logistik
God vana av affärssystem och IT
Mycket god svenska och engelska i både tal och skrift
Svenskt medborgarskap (krav kopplat till ITAR-regelverk)
Intresse av att på sikt gå över i anställning hos kunden

Meriterande
Tidigare erfarenhet från tillverkande industri
Kunskap om inköpsprocesser och leverantörsarbete 

Praktisk information Plats: Linköping Omfattning: Heltid, på plats Start: Så snart som möjligt Uppdragstid: 15 september – 31 december 2025 (föräldravikariat) Möjlighet till förlängning och därefter anställning hos kund
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Ekonomiassistent – Konsultuppdrag i Linköping ????

Är du en noggrann och analytisk person som vill kombinera ekonomi med IT och systemutveckling? Nu finns chansen att ta dig an ett konsultuppdrag där du får arbeta med både siffror och teknik i en spännande branschmiljö. Här blir du en viktig länk mellan ekonomiavdelning och IT-förvaltning, med ansvar för att säkerställa smidiga processer och korrekta flöden. Arbetsuppgifter: Genomföra månatliga debiteringar och faktureringar Arbeta med användaradministra... Visa mer
Är du en noggrann och analytisk person som vill kombinera ekonomi med IT och systemutveckling? Nu finns chansen att ta dig an ett konsultuppdrag där du får arbeta med både siffror och teknik i en spännande branschmiljö. Här blir du en viktig länk mellan ekonomiavdelning och IT-förvaltning, med ansvar för att säkerställa smidiga processer och korrekta flöden.
Arbetsuppgifter:
Genomföra månatliga debiteringar och faktureringar
Arbeta med användaradministration
Specificera ny funktionalitet
Testa ny funktionalitet
Hålla utbildningar och ge användarstöd kring debitering i TTP

Krav för rollen:
Utbildning inom ekonomi eller IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av debitering och fakturering
Förståelse för ekonomisk uppföljning av IT-tjänster
God erfarenhet av Excel
Generell IT-kunskap
Mycket goda kommunikativa färdigheter i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av ITIL
Kunskap om agila arbetssätt
Erfarenhet av Mercur

Omfattning: 100% Period: 2025-10-01 till 2026-10-01, med möjlighet till förlängning Arbetsmodell: Delvis hybrid, men mestadels på plats Placeringsort: Linköping
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Drift- och underhållsamordnare - Fastighetsbranschen, Linköping

Vill du bidra med din expertis inom fastighetsdrift och underhåll i en verksamhetsnära miljö? Vi söker en erfaren Drift- och underhållsamordnare till vår kund i Linköping. I rollen blir du spindeln i nätet mellan interna verksamheter, leverantörer och entreprenörer, där du får möjlighet att påverka både drift och utveckling. Dina ansvarsområden Vara kontaktperson mot leverantörer och externa parter inom drift och fastighet Delta i flyttar av verksamhet... Visa mer
Vill du bidra med din expertis inom fastighetsdrift och underhåll i en verksamhetsnära miljö?
Vi söker en erfaren Drift- och underhållsamordnare till vår kund i Linköping. I rollen blir du spindeln i nätet mellan interna verksamheter, leverantörer och entreprenörer, där du får möjlighet att påverka både drift och utveckling.
Dina ansvarsområden
Vara kontaktperson mot leverantörer och externa parter inom drift och fastighet


Delta i flyttar av verksamheter inom produktion


Hantera beställningar av utrustning och installationer i verkstadsmiljö


Samordna besiktningar av utrustning (t.ex. traverser, dragskåp, stegar)


Ansvara för avdelningsfordon (inköp, service, tvätt, däckbyten m.m.)


Delta i arbetsmiljöronder och säkerställa att åtgärder genomförs


Följa upp felanmälningar kopplade till lokaler och koordinera åtgärder


Delta i förbättringsforum och driva utvecklingsarbete

Din profil

Minst 7 års erfarenhet från fastighetsbranschen


Gedigen kunskap inom drift och underhåll av fastigheter


Förmåga att agera samordnare med många kontaktytor


Erfarenhet av både operativt och administrativt arbete


God kommunikationsförmåga och lösningsorienterat förhållningssätt

Uppdragets ramar
Plats: Primärt Malmen (Linköping), viss tid i Tannefors Roll: Drift- och underhållsamordnare Omfattning: Heltid, på plats Uppdragsperiod: Start snarast, 3–5 månader initialt. Möjlighet till förlängning och ev. övergång till anställning hos kunden
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

???? Planerare till spännande uppdrag i Linköping!

Är du en erfaren planerare med känsla för struktur, analys och samarbete? Vi söker nu en Apparatobjektplanerare till ett viktigt uppdrag där du får bidra till utveckling, leverans och underhåll inom ett av Sveriges mest högteknologiska projekt. Vad vi erbjuderHär får du chansen att arbeta i en central roll där planering möter innovation. Du blir en del av ett kompetent team och får arbeta nära olika funktioner som inköp, produktion, programledning och ma... Visa mer
Är du en erfaren planerare med känsla för struktur, analys och samarbete? Vi söker nu en Apparatobjektplanerare till ett viktigt uppdrag där du får bidra till utveckling, leverans och underhåll inom ett av Sveriges mest högteknologiska projekt.
Vad vi erbjuderHär får du chansen att arbeta i en central roll där planering möter innovation. Du blir en del av ett kompetent team och får arbeta nära olika funktioner som inköp, produktion, programledning och materielgrupper. Rollen ger dig en unik möjlighet att utvecklas i en spännande teknisk miljö och vara med och påverka på riktigt.
Om rollenSom apparatobjektplanerare blir ditt huvuduppdrag att:

Planera och rekommendera apparatkonfigurationer för olika flygplansindivider eller batcher


Följa upp och analysera förändringar i detaljplaneringen


Initiera kompletteringar av apparatkonfigurationer vid behov


Koordinera apparatbehov och säkerställa korrekt hantering i affärssystem (ERP och MRO)


Kort sagt – du blir navet som ser till att rätt saker hamnar på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Vem vi sökerVi tror att du har:

3–7 års erfarenhet av planering och logistiska flöden


Goda kunskaper inom utvecklings- och produktionsplanering


Mycket god svenska & engelska, både muntligt och skriftligt


En stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt


Vana av att arbeta i affärssystem (ERP, MRO)


Extra plus om du har erfarenhet av Gripen eller konfigurationshantering, samt utbildning inom logistik.
Vi söker dig som gillar att ha många kontaktytor, som är kommunikativ, initiativtagande och gillar att arbeta noggrant och systematiskt.
Praktisk info
Plats: Linköping (på plats)


Omfattning: Heltid, 100%


Period: 2025-10-01 – 2026-10-02 (med möjlighet till förlängning)


Säkerhetsprövning: Obligatorisk enligt gällande bestämmelser

Ansökan
Sista ansökningsdag: 30 september 2025.
Känner du att detta är nästa steg i din karriär? Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av något riktigt spännande!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

???? Planerare till spännande uppdrag i Linköping!

Är du en erfaren planerare med känsla för struktur, analys och samarbete? Vi söker nu en Apparatobjektplanerare till ett viktigt uppdrag där du får bidra till utveckling, leverans och underhåll inom ett av Sveriges mest högteknologiska projekt. Vad vi erbjuderHär får du chansen att arbeta i en central roll där planering möter innovation. Du blir en del av ett kompetent team och får arbeta nära olika funktioner som inköp, produktion, programledning och ma... Visa mer
Är du en erfaren planerare med känsla för struktur, analys och samarbete? Vi söker nu en Apparatobjektplanerare till ett viktigt uppdrag där du får bidra till utveckling, leverans och underhåll inom ett av Sveriges mest högteknologiska projekt.
Vad vi erbjuderHär får du chansen att arbeta i en central roll där planering möter innovation. Du blir en del av ett kompetent team och får arbeta nära olika funktioner som inköp, produktion, programledning och materielgrupper. Rollen ger dig en unik möjlighet att utvecklas i en spännande teknisk miljö och vara med och påverka på riktigt.
Om rollenSom apparatobjektplanerare blir ditt huvuduppdrag att:

Planera och rekommendera apparatkonfigurationer för olika flygplansindivider eller batcher


Följa upp och analysera förändringar i detaljplaneringen


Initiera kompletteringar av apparatkonfigurationer vid behov


Koordinera apparatbehov och säkerställa korrekt hantering i affärssystem (ERP och MRO)


Kort sagt – du blir navet som ser till att rätt saker hamnar på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Vem vi sökerVi tror att du har:

3–7 års erfarenhet av planering och logistiska flöden


Goda kunskaper inom utvecklings- och produktionsplanering


Mycket god svenska & engelska, både muntligt och skriftligt


En stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt


Vana av att arbeta i affärssystem (ERP, MRO)


Extra plus om du har erfarenhet av Gripen eller konfigurationshantering, samt utbildning inom logistik.
Vi söker dig som gillar att ha många kontaktytor, som är kommunikativ, initiativtagande och gillar att arbeta noggrant och systematiskt.
Praktisk info
Plats: Linköping (på plats)


Omfattning: Heltid, 100%


Period: 2025-10-01 – 2026-10-02 (med möjlighet till förlängning)


Säkerhetsprövning: Obligatorisk enligt gällande bestämmelser

Ansökan
Sista ansökningsdag: 30 september 2025.
Känner du att detta är nästa steg i din karriär? Vänta inte – skicka in din ansökan redan idag och bli en del av något riktigt spännande!

Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Junior projektledare med ekonomibakgrund – Finspång

Ansök    Aug 22    Sway Sourcing Sweden AB    Finanskonsult
Vi söker nu en projektledare till ett konsultuppdrag hos vår kund i energibranschen. Uppdraget är en spännande möjlighet för dig med några års erfarenhet att ta nästa steg i karriären och arbeta i nära samarbete med projektledningen för att säkerställa framgångsrika projektleveranser. I rollen som projektledare ansvarar du för de kommersiella och finansiella delarna av kundens projekt. Tillsammans med den tekniska projektledaren driver du arbetet för att ... Visa mer
Vi söker nu en projektledare till ett konsultuppdrag hos vår kund i energibranschen. Uppdraget är en spännande möjlighet för dig med några års erfarenhet att ta nästa steg i karriären och arbeta i nära samarbete med projektledningen för att säkerställa framgångsrika projektleveranser.
I rollen som projektledare ansvarar du för de kommersiella och finansiella delarna av kundens projekt. Tillsammans med den tekniska projektledaren driver du arbetet för att uppnå lönsamhet, minimera risker och skapa goda kundrelationer.
Arbetet innebär att:
- Vara kommersiell kontakt gentemot kunder, partners och interna intressenter. - Hantera projektens risker, möjligheter, claim management och kontraktsfrågor. - Säkerställa uppföljning av kommersiella kontraktskrav, villkor och ekonomiska processer. - Ansvara för budgetering, kassaflöde, rapportering, försäkringar och finansiella garantier.
Krav
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- 2–4 års erfarenhet som projektledare inom närliggande område (projektfinansiering, procurement, legal eller trade finance). - Akademisk examen inom Business Administration eller motsvarande erfarenhet. - Goda kunskaper i MS Office, erfarenhet av SAP är meriterande. - Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. - Förmåga att arbeta strukturerat, prioritera under tidspress och leverera med hög kvalitet.
Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-10-01
Slutdatum: 2026-03-31. Möjlighet till förlängning
Distansarbete: Hybrid
Ort: Finspång
Kontaktperson: 0790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Strategic Sourcing Manager till flyg och försvarsindustrin - Linköping

Ansök    Jul 30    Sway Sourcing Sweden AB    Inköpare
Vi söker en Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag inom flyg och försvarsindustrin. Är du en erfaren inköpsledare som vill arbeta strategiskt i tekniskt avancerade projekt? Vi söker nu en senior Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag hos vår kund inom flyg- och försvarsindustrin. Du kommer att spela en central roll i affärsutveckling och sourcingarbete med fokus på långsiktiga leverantörsrelationer och projektledning. Om rollenSom Strategic Sour... Visa mer
Vi söker en Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag inom flyg och försvarsindustrin.

Är du en erfaren inköpsledare som vill arbeta strategiskt i tekniskt avancerade projekt? Vi söker nu en senior Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag hos vår kund inom flyg- och försvarsindustrin. Du kommer att spela en central roll i affärsutveckling och sourcingarbete med fokus på långsiktiga leverantörsrelationer och projektledning.
Om rollenSom Strategic Sourcing Manager arbetar du med både affärsdrivna och projektkopplade inköpsfrågor relaterade till kundens flygprodukter. Du har ansvar för att utveckla och upprätthålla strategiska leverantörsrelationer samt driva inköpsprocessen i såväl nya som pågående projekt.
Du leder sourcingteamet i större utvecklingsinitiativ och säkerställer att leveranser sker enligt uppsatta krav på kvalitet, kostnad och tid. Rollen kräver ett starkt internt och externt nätverk samt ett förbättringsdrivande arbetssätt.
KravprofilKompetens och erfarenhet

Minst 8 års erfarenhet av strategiskt inköp och affärsutveckling inom tekniskt komplexa verksamheter


Relevant akademisk examen (t.ex. civilingenjör, MBA, jurist)


Dokumenterad erfarenhet av att leda inköp inom större utvecklingsprojekt


Starka förhandlings- och kommunikationsfärdigheter


Van vid att arbeta med långsiktiga leverantörsstrategier och relationsbyggande


Personliga egenskaper

Affärsmässig och strukturerad


Förbättringsorienterad och analytisk


Stark samarbetsförmåga och initiativkraft


Språk

Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Uppdraget

Startdatum: 2025-09-01


Slutdatum: 2026-08-31


Omfattning: 100 %


Plats: Linköping


Arbetsmodell: På plats


Förlängning: Möjlig


Säkerhetsklassning: Svenskt medborgarskap krävs. Uppdraget är säkerhetsklassat och kräver godkänd säkerhetsprövning enligt gällande säkerhetsskyddslagstiftning.


Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Strategic Sourcing Manager till flyg och försvarsindustrin - Linköping

Ansök    Aug 8    Sway Sourcing Sweden AB    Inköpare
Vi söker en Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag inom flyg och försvarsindustrin. Är du en erfaren inköpsledare som vill arbeta strategiskt i tekniskt avancerade projekt? Vi söker nu en senior Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag hos vår kund inom flyg- och försvarsindustrin. Du kommer att spela en central roll i affärsutveckling och sourcingarbete med fokus på långsiktiga leverantörsrelationer och projektledning. Om rollenSom Strategic Sour... Visa mer
Vi söker en Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag inom flyg och försvarsindustrin.

Är du en erfaren inköpsledare som vill arbeta strategiskt i tekniskt avancerade projekt? Vi söker nu en senior Strategic Sourcing Manager till ett uppdrag hos vår kund inom flyg- och försvarsindustrin. Du kommer att spela en central roll i affärsutveckling och sourcingarbete med fokus på långsiktiga leverantörsrelationer och projektledning.
Om rollenSom Strategic Sourcing Manager arbetar du med både affärsdrivna och projektkopplade inköpsfrågor relaterade till kundens flygprodukter. Du har ansvar för att utveckla och upprätthålla strategiska leverantörsrelationer samt driva inköpsprocessen i såväl nya som pågående projekt.
Du leder sourcingteamet i större utvecklingsinitiativ och säkerställer att leveranser sker enligt uppsatta krav på kvalitet, kostnad och tid. Rollen kräver ett starkt internt och externt nätverk samt ett förbättringsdrivande arbetssätt.
KravprofilKompetens och erfarenhet

Minst 8 års erfarenhet av strategiskt inköp och affärsutveckling inom tekniskt komplexa verksamheter


Relevant akademisk examen (t.ex. civilingenjör, MBA, jurist)


Dokumenterad erfarenhet av att leda inköp inom större utvecklingsprojekt


Starka förhandlings- och kommunikationsfärdigheter


Van vid att arbeta med långsiktiga leverantörsstrategier och relationsbyggande


Personliga egenskaper

Affärsmässig och strukturerad


Förbättringsorienterad och analytisk


Stark samarbetsförmåga och initiativkraft


Språk

Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Uppdraget

Startdatum: 2025-09-01


Slutdatum: 2026-08-31


Omfattning: 100 %


Plats: Linköping


Arbetsmodell: På plats


Förlängning: Möjlig


Säkerhetsklassning: Svenskt medborgarskap krävs. Uppdraget är säkerhetsklassat och kräver godkänd säkerhetsprövning enligt gällande säkerhetsskyddslagstiftning.


Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Senior Administratör/VD-assistent till kund i Linköping

Ansök    Jun 16    Sway Sourcing Sweden AB    VD-sekreterare
Om rollen I denna breda och varierade roll blir du navet i organisationens vardag – ett kvalificerat stöd till både VD och ledningsgrupp. Du får möjlighet att arbeta nära verksamhetens kärna med administrativa arbetsuppgifter, kontorsservice, HR-relaterade insatser och intern kommunikation. Du kommer bland annat att arbeta med: Inköp och PO-hantering Fakturahantering och kontakt med leverantörsreskontra Onboarding/offboarding av medarbetare ... Visa mer
Om rollen
I denna breda och varierade roll blir du navet i organisationens vardag – ett kvalificerat stöd till både VD och ledningsgrupp. Du får möjlighet att arbeta nära verksamhetens kärna med administrativa arbetsuppgifter, kontorsservice, HR-relaterade insatser och intern kommunikation.
Du kommer bland annat att arbeta med:

Inköp och PO-hantering


Fakturahantering och kontakt med leverantörsreskontra


Onboarding/offboarding av medarbetare


Mötes- och eventkoordinering


Reseadministration & mötesservice


Kontakt med Global Security – ID-brickor, besök, säkerhet


Kontorsservice och felanmälningar


Uppdatering av interna system enligt policy


Förbättringsarbete inom administrativa processer



Vi söker dig som har:
3–7 års erfarenhet från liknande administrativ roll


Vana att stötta chefer i en servicefunktion


Mycket goda kunskaper i MS Office och MS Teams


Flytande svenska och engelska både i tal och skrift


Självständighet, samarbetsförmåga och öga för förbättringar


En prestigelös och flexibel inställning

Praktisk information
Ort: Linköping


Omfattning: Heltid, 100 %


Uppdragsperiod: 1 juli 2025 – 31 december 2025

Låter det som du?
Då vill vi gärna höra från dig! Skicka in din ansökan senast 29 juni 2025 och bli en del av ett inspirerande uppdrag där din struktur och energi verkligen gör skillnad!
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Human Resources Representative for a client in Linköping

Dina arbetsuppgifter Our customer is looking for a Human Resources Representative. This position, which operates within a global setting, entails providing HR administration assistance and addressing inquiries from employees, managers, and other HR team members. As part of the People Solutions (HR) department, the role involves supporting various HR tasks, including but not limited to contract amendments, termination/exit management, and statutory/compli... Visa mer
Dina arbetsuppgifter

Our customer is looking for a Human Resources Representative.

This position, which operates within a global setting, entails providing HR administration assistance and addressing inquiries from employees, managers, and other HR team members. As part of the People Solutions (HR) department, the role involves supporting various HR tasks, including but not limited to contract amendments, termination/exit management, and statutory/compliance reporting. Join the customers global team that offers HR Administration support for employees in the EMEA region

Your job assignments will be to:
- Deliver exceptional service by responding to inquiries received through the myhR web portal, employee case submissions, with a specific focus on Sweden
- Assist employees and HR partners with any issues encountered while using HR self-service tools for employee transactions, such as data changes, onboarding, separations, benefits administration, performance management, compensation, and job postings
- Collaborate with local authorities as necessary to meet statutory and regulatory requirements
- Provide Swedish language support to other HR teams (HRBP's, Employee Relations, Total Rewards, Recruitment) and Payroll teams for local process execution
- Manage the handling and secure storage of communications and employee personal files
- Coordinate with local authorities for data submission as requested
- Prepare and submit data requested by local authorities through the required channels or government portals
- Contribute to continuous improvement initiatives to identify opportunities for process enhancement and improve the employee experience
- Perform any other assigned responsibilities

Requirements:
- 1-3 years of experience in HR administration, preferably in a global Shared Services environment
- College degree with a preferred major in Human Resources, Communications, or Business
- Knowledge of HR processes in any region
- Familiarity with local Swedish HR requirements
- Ability to handle sensitive and confidential information with professionalism, tact, and discretion
- Comfortable working in a global environment with a multi-country operating model
- Effective oral and written communication skills
- Confident in troubleshooting and gathering necessary information to resolve inquiries or escalate them to experts
- Adherence to strict policy guidelines and ability to recognize situations requiring escalation
- Proficient in PC skills, including Microsoft Office Suite (Excel, Word, PowerPoint, etc.)
- Proficient in verbal communication in both English and Swedish

Personality traits:
- Patient and empathetic, able to understand and advocate for employees when needed
- Strong problem-solving skills
- Actively seeks opportunities for process improvement
- Excellent interpersonal and customer service skills
- Ability to multitask, prioritize, and manage time effectively
- Comfortable working in a fast-paced environment

Desired Competencies & Skills:
- Moderate understanding of general job aspects
- Limited or no prior experience with specific customer support tools (e.g., ServiceNow HR web portal) or Human Capital Management Tools (e.g., Workday modules, Bswift, icims, etc.)

Job Complexity:
This position involves acquiring and mastering skills, as well as familiarizing oneself with company policies and procedures, in order to successfully complete repetitive tasks. The assignments are typically routine in nature and do not require much independent judgment. Supervision is closely provided, with detailed instructions given for all work. The work is regularly reviewed to ensure completeness and accuracy. When interacting with customers, the main focus is on providing information and support using clearly defined training and reference materials, rather than making decisions.

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2023-09-11
End of the assignment: 2024-09-09
Deadline: 2023-09-01
Location: Linköping
Contact: +46795855599
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies. Visa mindre

Administrativ Assistent (50%, Linköping)

Dina arbetsuppgifter Vi söker en junior administrativ assistent till ett av våra kundföretag i Linköping. Detta är en deltidstjänst på 50% och sträcker sig från den 30 september 2024 till den 30 september 2025. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som är noggrann, organiserad och vill utvecklas i en administrativ roll. I rollen som administrativ assistent kommer du att ansvara för en rad olika administrativa uppgifter, inklusive: Skanna och arkivera in... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en junior administrativ assistent till ett av våra kundföretag i Linköping. Detta är en deltidstjänst på 50% och sträcker sig från den 30 september 2024 till den 30 september 2025. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som är noggrann, organiserad och vill utvecklas i en administrativ roll.

I rollen som administrativ assistent kommer du att ansvara för en rad olika administrativa uppgifter, inklusive:

Skanna och arkivera inkommande fakturor
Vara första kontaktpunkt för leverantörsreskontrateamet i fakturafrågor
Assistera med skapandet av inköpsordrar (iProcs)
Säkerställa att lokala logistikdokument hanteras enligt kvalitetskontrollpolicyn
Vara första kontaktpunkt för QC-tull och logistikteamet i fakturafrågor
Assistera den seniora kontorsadministratören med allmän administration
Hantera tillgångar och säkerställa att tillgångsetiketter är korrekt fästa på tillgångar

För att trivas och lyckas i denna roll behöver du:

Förmåga att skriva tydliga och effektiva e-postmeddelanden för att hantera fakturafrågor
God organisationsförmåga och noggrannhet
Problemlösningsförmåga och ett öga för detaljer
Kunskap inom ekonomi, särskilt hantering av leverantörsreskontra, tillgångsförvaltning och allmän redovisning
Grundläggande kunskaper inom logistik och fraktadministration
Generella servicefärdigheter

Utbildning och erfarenhet:

Erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna från globala företag, är meriterande
Gymnasieexamen från Ekonomiprogrammet eller annan relevant erfarenhet

Språk:

Flytande svenska och engelska, eftersom det mesta av kommunikationen med kollegor sker på engelska

Övrig information:

Plats: Linköping, Sverige
Omfattning: 50% (deltid)
Distansarbete: 0% (på plats)
Uppdragsperiod: 30 september 2024 – 30 september 2025

Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande och trivs med att arbeta i en internationell miljö. Om du är intresserad av att vara en del av ett engagerat team, ser vi fram emot din ansökan!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Executive Assistant med juridisk bakgrund sökes till kund i Linköping!

Är du en strukturerad och självgående person med juridisk förståelse och fingertoppskänsla för att stödja ledningspersoner? Trivs du med att ha många bollar i luften och vill arbeta i en internationell miljö? Då är detta uppdrag något för dig! Om uppdraget I rollen som Legal / Executive Assistant kommer du att arbeta nära VP Tech Strategy och MD för Sverige. Ditt uppdrag är både operativt och strategiskt där du är spindeln i nätet och får saker att hän... Visa mer
Är du en strukturerad och självgående person med juridisk förståelse och fingertoppskänsla för att stödja ledningspersoner? Trivs du med att ha många bollar i luften och vill arbeta i en internationell miljö? Då är detta uppdrag något för dig!
Om uppdraget
I rollen som Legal / Executive Assistant kommer du att arbeta nära VP Tech Strategy och MD för Sverige. Ditt uppdrag är både operativt och strategiskt där du är spindeln i nätet och får saker att hända.
Dina huvudsakliga ansvarsområden: Juridiskt stöd:

Hantera alla legala frågor kopplade till VD-rollen


Förbereda styrgruppsmöten, hantera legala processer och kontrakt


Fungera som Data Privacy Officer för den svenska verksamheten


Stöd till ledningsgrupp:

Planera och koordinera möten med svenska ledningsgruppen


Förbereda material för ledningsgenomgångar


Samordna intern kommunikation från VD, inklusive All Hands-möten


Executive Assistant-uppgifter:

Boka resor, möten och hantera kalenderbokningar


Stödja Tech Strategy-teamet i kommunikation och administration


Uppdatera och underhålla intranätsida för Tech Strategy




Kvalifikationer:
Vi söker dig som har:
Kandidatexamen eller motsvarande erfarenhet minst 5 år i liknande roller. Grundläggande kunskap i svensk lagstiftning och stark förmåga att förstå juridiska krav i hantering av legal enhet
Flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
Mycket god datorvana och att jobba i olika CRM-system
Personliga egenskaper
Du är kommunikativ och social


Du har hög integritet


Du är strukturerad och noggrann


Du är ansvarstagande och trivs i en självständig roll



Praktisk information:

Uppdragsperiod: 14 apr 2025 tom 31 okt 2026


Omfattning: Heltid, 100%
Plats: På plats i Linköping



Redo för nästa steg i karriären? Detta är din chans att ta en central roll i en organisation där du verkligen kan göra skillnad! Skicka in din ansökan senast den 6 april.
Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher.
Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering. Visa mindre

Resource Management Specialist till en kund i Linköping

Dina arbetsuppgifter I det här spännande uppdraget som Resource Management Specialist kommer du arbeta inom området resurs- & konsulthantering samt Organisationssupport. Du kommer agera som en Business Solution Manager i systemet Antura samt för Resource Request Module i ServiceNow. Egenskaper Kunden vill gärna att du som söker uppdraget har följande egenskaper: • Du är proaktiv samt framtidsorienterad och har ett stort teknikintresse • Kundorienterat ... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget som Resource Management Specialist kommer du arbeta inom området resurs- & konsulthantering samt Organisationssupport. Du kommer agera som en Business Solution Manager i systemet Antura samt för Resource Request Module i ServiceNow.

Egenskaper

Kunden vill gärna att du som söker uppdraget har följande egenskaper:

• Du är proaktiv samt framtidsorienterad och har ett stort teknikintresse

• Kundorienterat och affärsmässigt fokus, med en bra analytisk och lösningsförmåga

• Van vid att arbeta självständigt samt en bra lagspelare

• Serviceinriktad och trivs med att vara konsult i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarnas behov

• För kunden är det viktigt att du har viljan, intresset och engagemanget att lära


Kunden vill att du uppfyller några av följande erfarenheter eller färdigheter:

• Civilingenjörsexamen, alternativt liknande arbetslivserfarenhet inom relevant område (informationsteknik eller närliggande område)
• Kunden vill gärna att du antingen har mellan 8-12 års relevant erfarenhet, alternativt 5-8 års erfarenhet
• Erfarenhet av Antura som systemadministratör
• Erfarenhet av RCM-process samt projektledning
• God förståelse för business och financial management
• Ledarskapsförmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Bra kommunikativ förmåga

Det är meriterande med kunskaper inom ServiceNow.


Tillträde och ansökan

Startdatum: 2023-06-01
Slutdatum: 2023-12-31
Sista ansökningsdagen: 2023-05-12
Ort: Linköping, Alvik, Järfälla, Göteborg, Huskvarna, Malmö, Karlskoga eller Karlskrona. Vid stationering på andra orter än Linköping bör konsulten vara på plats i Linköping under de 1–2 första månaderna för introduktionen. I dessa fall önskas minst 50 % närvaro under introduktionsperioden. Distansarbete sker enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Resource Management Specialist till Linköping

Ansök    Maj 3    Sway Sourcing Sweden AB    Manager
Dina arbetsuppgifter I det här spännande uppdraget som Resource Management Specialist kommer du arbeta inom området resurs- & konsulthantering samt Organisationssupport. Du kommer agera som en Business Solution Manager i systemet Antura samt för Resource Request Module i ServiceNow. Egenskaper Kunden vill gärna att du som söker uppdraget har följande egenskaper: • Du är proaktiv samt framtidsorienterad och har ett stort teknikintresse • Kundorienterat ... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget som Resource Management Specialist kommer du arbeta inom området resurs- & konsulthantering samt Organisationssupport. Du kommer agera som en Business Solution Manager i systemet Antura samt för Resource Request Module i ServiceNow.

Egenskaper

Kunden vill gärna att du som söker uppdraget har följande egenskaper:

• Du är proaktiv samt framtidsorienterad och har ett stort teknikintresse

• Kundorienterat och affärsmässigt fokus, med en bra analytisk och lösningsförmåga

• Van vid att arbeta självständigt samt en bra lagspelare

• Serviceinriktad och trivs med att vara konsult i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarnas behov

• För kunden är det viktigt att du har viljan, intresset och engagemanget att lära


Kunden vill att du uppfyller några av följande erfarenheter eller färdigheter:

• Civilingenjörsexamen, alternativt liknande arbetslivserfarenhet inom relevant område (informationsteknik eller närliggande område)
• Kunden vill gärna att du antingen har mellan 8-12 års relevant erfarenhet, alternativt 5-8 års erfarenhet
• Erfarenhet av Antura som systemadministratör
• Erfarenhet av RCM-process samt projektledning
• God förståelse för business and financial management
• Ledarskapsförmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Bra kommunikativ förmåga

Det är meriterande med kunskaper inom ServiceNow.


Tillträde och ansökan

Startdatum: 2023-06-01
Slutdatum: 2023-12-31
Sista ansökningsdagen: 2023-05-12
Ort: Linköping, Alvik, Järfälla, Göteborg, Huskvarna, Malmö, Karlskoga eller Karlskrona. Vid stationering på andra orter än Linköping bör konsulten vara på plats i Linköping under de 1–2 första månaderna för introduktionen. I dessa fall önskas minst 50 % närvaro under introduktionsperioden. Distansarbete sker enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Resource Management Specialist till en kund i Linköping

Dina arbetsuppgifter I det här spännande uppdraget som Resource Management Specialist kommer du arbeta inom området resurs- & konsulthantering samt Organisationssupport. Du kommer agera som en Business Solution Manager i systemet Antura samt för Resource Request Module i ServiceNow. Egenskaper Kunden vill gärna att du som söker uppdraget har följande egenskaper: • Du är proaktiv samt framtidsorienterad och har ett stort teknikintresse • Kundorienterat ... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
I det här spännande uppdraget som Resource Management Specialist kommer du arbeta inom området resurs- & konsulthantering samt Organisationssupport. Du kommer agera som en Business Solution Manager i systemet Antura samt för Resource Request Module i ServiceNow.

Egenskaper

Kunden vill gärna att du som söker uppdraget har följande egenskaper:

• Du är proaktiv samt framtidsorienterad och har ett stort teknikintresse

• Kundorienterat och affärsmässigt fokus, med en bra analytisk och lösningsförmåga

• Van vid att arbeta självständigt samt en bra lagspelare

• Serviceinriktad och trivs med att vara konsult i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarnas behov

• För kunden är det viktigt att du har viljan, intresset och engagemanget att lära


Kunden vill att du uppfyller några av följande erfarenheter eller färdigheter:

• Civilingenjörsexamen, alternativt liknande arbetslivserfarenhet inom relevant område (informationsteknik eller närliggande område)
• Kunden vill gärna att du antingen har mellan 8-12 års relevant erfarenhet, alternativt 5-8 års erfarenhet
• Erfarenhet av Antura som systemadministratör
• Erfarenhet av RCM-process samt projektledning
• God förståelse för business och financial management
• Ledarskapsförmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
• Bra kommunikativ förmåga

Det är meriterande med kunskaper inom ServiceNow.


Tillträde och ansökan

Startdatum: 2023-06-01
Slutdatum: 2023-12-31
Sista ansökningsdagen: 2023-05-31
Ort: Linköping, Alvik, Järfälla, Göteborg, Huskvarna, Malmö, Karlskoga eller Karlskrona. Vid stationering på andra orter än Linköping bör konsulten vara på plats i Linköping under de 1–2 första månaderna för introduktionen. I dessa fall önskas minst 50 % närvaro under introduktionsperioden. Distansarbete sker enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande!


Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre

Engineering Asset Manager needed for a client in Linköping

Ansök    Mar 6    Sway Sourcing Sweden AB    Manager
Dina arbetsuppgifter In this exciting role you will translate and analyze business and operation needs converted into a roadmap in cooperation with operations, the tool’s development team with the ambition to accomplish higher performance, consistency, and efficiency. You will also assist daily operations such as analyzing HW Management E2E processes and interact with diverse functions and teams. Other relevant tasks will be to both drive and develop proce... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
In this exciting role you will translate and analyze business and operation needs converted into a roadmap in cooperation with operations, the tool’s development team with the ambition to accomplish higher performance, consistency, and efficiency. You will also assist daily operations such as analyzing HW Management E2E processes and interact with diverse functions and teams. Other relevant tasks will be to both drive and develop processes and tools, like deployment and test of the client’s new functionality within their unit and with stakeholders. It is important that you have a high level of cross-functional cooperation and teamwork skills to be able to complete the tasks.

Skills

For the client it is important that the candidates applying for the position have the following skills:

• You have great communication skills, as well as interpersonal skills.
• Risk management and consultative skills.
• Administrative and organisational skills.
• Change and improvement management skills.
• Strategy execution knowledge and skills.
• Financial acumen and skills, as well as business understanding.
• Leadership or project management.

Competences

• You have an out of the box thinking.
• You possess great analytical skills.
• You are both patient and resilience.
• Ability to cope with pressures and setbacks.
• Ability to deliver results and meet customer expectations.
• Capacity to follow instructions and procedures.

You should fulfill the following requirements to be eligible for the role:

• You possess a degree in System Engineering Computer Science and or/ Business Administration or any equivalent or relevant industry experience.
• At least 3-5 years of experience with IT tools (preferably with Asset Management tools).
• Working experience in process development and demand handling in for Asset Management tools (Master Data Handling).
• You should have good skills to coordinate teams, as well as team leading skills.
• Experience working with multinational global organizations.
• Experience of virtual team working environments.


Meritorious

It is a plus if you have an ITIL Foundation Certification.


Tillträde och ansökan
Assignment period: 01-04-2023 – 30-06-2023
Deadline: 15-03-2023
Location: Linköping
Selections and interviews are ongoing!


Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies. Visa mindre

Administrative Assistant for a client in Linköping

Dina arbetsuppgifter Our client needs an Assistant that can assist with administrative activities within a team working with Operations of global datacenters. As an assistant you will be part of a global leadership team and key within working cross the client’s organization in multiple areas. Job Assignments Here follows a list of the tasks you will have: • In charge of distributing information via email to several target groups (Leadership Team/manage... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Our client needs an Assistant that can assist with administrative activities within a team working with Operations of global datacenters. As an assistant you will be part of a global leadership team and key within working cross the client’s organization in multiple areas.

Job Assignments

Here follows a list of the tasks you will have:

• In charge of distributing information via email to several target groups (Leadership Team/managers, external workforce, employees, etc.).
• Facility planning towards the client’s staff in Linköping, including sending regular seating reports and coordinating moves.
• Handling the administration of email distribution lists.
• Supporting a team located in Linköping and a global leadership team.
• Build a strong knowledge and assist the client’s team in administrative systems, e.g. My Support, Concur, ESS.
• Purchase order and Goods receiving handling (phone- and computer accessories, books, catering, flowers, etc.)
• EriDoc administration, web editing (SharePoint, Drupal/Internal), maintaining structures and access groups and accesses for documentation.
• Managing new employee admin (eForm, accesses, ordering of computers, phone + subscription, ID card, etc.)
• Working with newsletters, communication, attend leadership team meetings and assist cross team.

Skills

• You should have energy, structure, and willingness to learn.
• Solid working experience within a similar area or service-oriented environment.
• You have the following skills: planning and organizing, creating, and innovating.
• Strong communication skills in English.

Requirements

• You should be a structured person, as well as you have the ability to learn new tools and processes and are flexible.
• You have energy, drive, and the ability to take on tasks taking your own initiative and without needing supervision.
• Experience web editing.
• Experience planning and organizing.
• Experience within administration.
• Experience creating and innovating.

Meritorious

• It is meritorious if you have strong communication skills in Swedish.


________________________________________


Tillträde och ansökan
Location: Linköping
Start: 02-01-2023
Length: 31-12-2023
Deadline: 23-12-2022
Selections and interviews are ongoing!



Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies. Visa mindre

Projektinköpare

Ansök    Okt 24    Sway Sourcing Sweden AB    Inköpare
Dina arbetsuppgifter Nu söker vår kund en projektinköpare! Vår kund befinner sig några mil från Linköping. Du som projektinköpare kommer att delta i ett spännande utvecklings- och industrialiseringsprojekt. Projekten planeras och genomförs tvärfunktionellt utifrån kundens produktutvecklingsmodell. Denna involverar både utvecklingsfunktionen och övriga berörda delar av organisationen. I ditt uppdrag kommer du att: - Ha ansvar för industrialiseringsfasen... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vår kund en projektinköpare! Vår kund befinner sig några mil från Linköping.

Du som projektinköpare kommer att delta i ett spännande utvecklings- och industrialiseringsprojekt. Projekten planeras och genomförs tvärfunktionellt utifrån kundens produktutvecklingsmodell. Denna involverar både utvecklingsfunktionen och övriga berörda delar av organisationen.

I ditt uppdrag kommer du att:
- Ha ansvar för industrialiseringsfasen, både planering och strukturering
- Du kommer att ha ett samarbete med övriga funktioner hos kunden, för genomförande och uppföljning av inköpen för dina projekt

Är du driven och självgående? Har du enkelt för att ta ansvar, samarbeta och ta initiativ? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!
Till den här tjänsten söker vi dig som:
- Har erfarenhet av industriellt inköpsarbete i utvecklingsprojekt
- Har erfarenhet av upphandlingsarbete såsom förfrågan, utvärdering, förhandling, avtal m.m.

Krav
- Du har en teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens, minst 3 års arbetslivserfarenhet
- Du har fullständiga kunskaper i svenska och engelska


Tillträde och ansökan
Uppdragslängd: 7 nov 2022 – 7 nov 2023, stor chans till förlängning
Urval och intervjuer sker löpande
Tillträde sker omgående, så skicka in din ansökan redan idag.

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen. Visa mindre