Lediga jobb som Accounting controller i Linköping

Se lediga jobb som Accounting controller i Linköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Linköping som finns hos arbetsgivaren.

Controller redovisning till Saab

Om tjänsten SAAB är ett ledande företag inom försvars- och ledningsindustrin. Här arbetar man innovativt för att utveckla avancerade teknologier och lösningar för att bidra till en bättre och säkrare värld. Här erbjuds du en mycket varierande vardag med omväxlande arbetsuppgifter och ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ekonomisk Controller hos Saab blir du en del av det team som ansvarar för kont... Visa mer
Om tjänsten
SAAB är ett ledande företag inom försvars- och ledningsindustrin. Här arbetar man innovativt för att utveckla avancerade teknologier och lösningar för att bidra till en bättre och säkrare värld. Här erbjuds du en mycket varierande vardag med omväxlande arbetsuppgifter och ges möjligheten att skapa ett omfattande nätverk av kontakter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ekonomisk Controller hos Saab blir du en del av det team som ansvarar för kontroll av redovisningen och upprättande av bokslut och rapporter för verksamheten. Du supporterar övriga controllers med att lösa redovisnings- och systemrelaterade ärenden, hantera ad hoc-frågor och utföra diverse utredningar. 
Som ytterligare en del i arbetet ser vi att du aktivt deltar i de projekt som avser att förbättra, effektivisera och automatisera arbetsprocesserna.  Arbetet sker i U4 Agresso, HFM/Hyperion och BlackLine. 
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högre utbildning inom ekonomi, redovisning eller annan relevant inriktning och yrkeslivserfarenhet av redovisning och uppföljning av projekt, helst från tillverkningsindustrin. Som person är du driven och initiativtagande. Du är van att ställa frågor och har en vilja att förbättra och effektivisera processer i stort och smått. Du trivs lika bra med att arbeta självständigt som i grupp.
Tjänstens karaktär kräver att du har svenskt medborgarskap samt att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Du behöver också ha goda språkkunskaper i, såväl muntligt som skriftligt, svenska och engelska.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett långsiktigt konsultuppdrag om 12 månader. Därefter finns goda chanser till förlängning och fast tjänst. 
Det innebär att du blir anställd som medarbetare hos Sententia Rekrytering & Konsult AB, ett företag som tar sin arbetsgivarroll på stort allvar rörande såväl villkor som trivsel för dig som anställd.
Placering: Linköping, Karlskoga
Omfattning: Heltid

Vårt erbjudande
Sententia Rekrytering & Konsult erbjuder kvalitativ och personlig hjälp med rekrytering, interimslösningar och fördjupade personbedömningar till privata företag och offentliga organisationer. Företaget grundades 2011 och har ett mycket brett nätverk och många års erfarenhet av kompetensförsörjning i ledande positioner inom olika branscher.
Ansökan
Skicka in din ansökan via annonsen på www.sententiarekrytering.se, gärna omgående men senast 31 maj 2025.
Rekryteringsprocessen går via oss på Sententia Rekrytering & Konsult. Alla frågor och funderingar hänvisas till våra rekryteringskonsulter.
Linda Molin på tfn 0702-677332, alt [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan!
Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserad aktör inom rekrytering och bemanning av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega. Visa mindre

Account Manager for Production Planning (Fighter Production)/ Linköping

Ansök    Jan 31    VIPAS AB    Accounting controller
Join Our Team VIPAS AB as a Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our About VIPAS : Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver ta... Visa mer
Join Our Team VIPAS AB as a Do you have what it takes to thrive in the vibrant world of IT consulting? VIPAS AB, a burgeoning company, proudly invites you to embark on your next engaging project as our
About VIPAS :
Imagine a world where your business technology perfectly aligns with your goals—efficient, scalable, and innovative. At VIPAS AB, that’s exactly what we strive to create. As an IT consulting company, we don’t just offer services; we deliver tailored solutions using cutting-edge technologies like Java and Python. Our team is well-versed in software development, DevOps, and engineering, bringing years of experience and expertise. Think of us as your trusted guide, leading your organization through the landscape of modern tech adoption, ensuring every step is taken with confidence and foresight.
Job Description:
As an Account Manager for Production Planning (Fighter Production), you will play a key role in optimizing and securing efficient workflows between forecasting, planning, ordering, production, and delivery. You will act as the central link between ordering Business Units, external partners (including Brazil), and Fighter Production.Key Responsibilities:
Manage and develop efficient processes between internal customers and production.
Set planning conditions and ensure a smooth delivery process.
Monitor KPIs and delivery precision.
Act as the Point of Contact for order-related inquiries.
Develop Customer Agreements, balancing capacity and resources against demand.
Drive process improvements through digitalization and automation.
Collaborate closely with Production Planning within Fighter Production and work with internal and external stakeholders.

Requirements:
Technical or economic degree at university level or equivalent experience.
Minimum 3 years of experience in planning and/or procurement.
Strong theoretical knowledge of planning, logistics, and inventory management.
Experience working with business systems such as IFS/ERP.
Strong analytical skills with a holistic understanding of planning processes.
Excellent communication skills in Swedish and English (spoken & written).
Ability to work independently, drive processes, and solve problems proactively
Experience in production and/or aircraft manufacturing.
Experience working with continuous improvement and process digitalization.

Why Join Us?

Vipas AB offers attractive employment packages for IT consultants, aligned with the Teknikföretagen (Almega) collective agreement. Clients Working with us provides opportunities in diverse industries, allowing you flexibility and growth. If you’re driven and eager to face new challenges, join the VIPAS family.
You'll be part of an innovative team driving the future of telecom, Automotive, Retail, and Banking. If you're ready to take on challenging projects and grow your career in a cutting-edge environment, this is the opportunity for you!
Apply Now &Please; feel free to reach me at [email protected] &contact; me at +46760294155
Note: Please do apply if you have Sweden PR/ citizenship OR a Sweden work permit.
How to Apply:
Interested candidates are encouraged to apply by submitting their resume and cover letter. Join us in driving innovation in the VIPAS AB!

Please note! We offer continuously. That means that we sometimes remove the assignments before the deadline. If you are interested we recommend that you apply immediately. Visa mindre

Accounting Controller till Saab

Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men e... Visa mer
Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.
Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra Saabs Shared Service Center som förser affärsområdena med tjänster avseende leverantörreskontra, kundreskontra, kassahantering, redovisning, månads- och årsbokslut och finansiella system. Som Accounting Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta att:
Delta i bokslutsarbete, inklusive balanskontoavstämningar och kontoutredningar
Hantera års- och periodbokslut
Utföra utredningar och felsökningar i samband med hantering av filer
Tillhandhålla löpande support inom ekonomi och redovisning
Delta i avdelningens övriga arbetsuppgifter, ad-hoc-frågor, förbättringsprojekt m.m.

Din profil
Vi söker dig som har
En civilekonomisk examen
Arbetslivserfarenhet inom relevant område
Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt ett intresse för system
Goda kunskaper i både i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande är om du har:
Erfarenhet av affärssystem, exempelvis Agresso, SAP eller Blackline

För att lyckas och trivas i denna roll ser vi att du är en lagspelare som uppskattar att arbeta både självständigt och i team. Du är social och utåtriktad och tvekar inte att ta egna initiativ. Vi värdesätter din flexibilitet när det gäller att ta på dig nya arbetsuppgifter och ditt intresse att fördjupa dig i mer enformiga arbetsuppgifter, som till exempel att bearbeta data i Excel.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag initialt om cirka 1 år. Start är omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet för denna tjänst sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson, [email protected]
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Redovisningscontroller till oss på Skill

Du bidrar med kunskaper inom controlling och redovisning samt ett intresse för system, vi erbjuder en bred ekonomiroll i ett stöttande och lättsamt team! Välkommen till en arbetsplats där vi inte bara strävar efter att nå våra mål, utan också ser till att ha roligt längs vägen! Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang ... Visa mer
Du bidrar med kunskaper inom controlling och redovisning samt ett intresse för system, vi erbjuder en bred ekonomiroll i ett stöttande och lättsamt team! Välkommen till en arbetsplats där vi inte bara strävar efter att nå våra mål, utan också ser till att ha roligt längs vägen!

Om företaget
På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med huvudkontor i Linköping, därutöver har vi kontor i Stockholm, Norrköping, Tranås, Jönköping, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona. Idag är vi drygt 125 medarbetare internt och omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder, vi gör även flera hundra rekryteringar direkt till kund varje år.

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga ansvar kommer delas mellan prognosarbete med tillhörande uppföljning samt systemansvar i våra system kopplat till prognos och uppföljning. Utöver det kommer du stötta övriga teamet i generella redovisningsfrågor, exempelvis kopplat till kvalitetssäkring av månads- och årsbokslut inom hela koncernen. Du kommer också bli delaktig i vårt hållbarhetsarbete kopplat till CSRD.

Du kommer tillhöra teamet Ekonomi & Lön som idag består av 6 personer. Din roll kommer bli en viktig länk mellan det egna teamet och övriga organisationen.



Din profil
Du har en relevant utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet inom redovisning och bokslut samt prognosarbete, meriterande är erfarenhet från revisionsbyrå. Du har fallenhet för och ett stort intresse av systemfrågor och hur system kan bidra till att effektivisera och utveckla processer. Har du dessutom erfarenhet från arbete kopplat till CSRD är det ett plus. Du har goda kunskaper i Excel eller liknande verktyg.

Vi söker dig som har lätt för att strukturera och organisera ditt arbete. Det är av stor vikt att du är självgående, du trivs med att ibland få hugga i där du behövs mest, även om det ligger utanför dina huvudsakliga arbetsuppgifter. Rätt person trivs i rollen som har många sociala kontakter såväl internt som externt. Ett stort intresse för verksamhetens utveckling framåt är en förutsättning för att lyckas som redovisningscontroller på Skill.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Vi är så klart nyfikna på dina talanger och ser fram emot att ha dig som kollega och tillgång till vårt team!


Ansökningsförfarande
Sista dag för ansökan är 28 oktober där urval sker efter sista ansökningsdag. För en fördomsfri rekrytering använder vi tester tidigt i processen. De kandidater som går vidare efter ett första urvalssteg kommer att bli inbjudna till tester på mejl.
Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare XX på [email protected] alt tel 0708-52 32 36.

Välkommen till en arbetsplats att trivas på, vi ser fram emot din ansökan!



Om oss
På Skill välkomnas du till en arbetsplats där vi är måna om att arbete och fritid ska gå ihop. Vi erbjuder därför flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta delar av veckan hemifrån. Skill brinner för kompetensutveckling i alla dess former och inte minst för dig som anställd. Med den utgångspunkten vill vi att alla medarbetare på Skill ska ha möjlighet att utveckla sin egen kompetens och lärande samtidigt som vi för Skill framåt som bolag. För din trygghet har vi självklart kollektivavtal samt att vi erbjuder friskvårdsbidrag för våra medarbetare. Vi har också möjlighet att på arbetstid lägga en dag per halvår på valfri ideell verksamhet.

På Skill arbetar vi mycket för att främja och utveckla vår kultur där kulturen är vägledande i från allt hur vi gör saker till hur vi är mot varandra. Vår utgångspunkt är att ha människan i fokus och det finns ett stort förtroende för varje medarbetare. Vi ser oss som lagspelare där vi både hjälper varandra och uppskattar möjligheten att utbyta våra erfarenheter. Vi är prestigelösa och firar vår framgång tillsammans. Hos oss kommer du in i ett klimat som präglas av ett professionellt förhållningssätt i balans med skratt och en härlig stämning. Vi värnar mycket om teamanda där vi ser ett stort värde för oss att träffas, både som team och hela bolaget. Visa mindre

Accounting Controller

Ansök    Jan 24    SAAB AB    Accounting controller
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Vill du vara med och utveckla och effektivisera boksluts-, redovisnings- och rapporteringsprocesser? Har du erfarenhet av att upprätta bokslut och ge stöd i redovisnings- och systemfrågor till affärsområden? Då kan du vara vår nästa kollega på Accounting and Closing Processes! Som Accounting Controller hos oss ansvarar du för redo... Visa mer
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Vill du vara med och utveckla och effektivisera boksluts-, redovisnings- och rapporteringsprocesser? Har du erfarenhet av att upprätta bokslut och ge stöd i redovisnings- och systemfrågor till affärsområden? Då kan du vara vår nästa kollega på Accounting and Closing Processes!


Som Accounting Controller hos oss ansvarar du för redovisning, bokslut och rapportering för Saabs affärsområden. Du kommer också vara en drivande kraft i vårt kontinuerliga förbättringsarbete inom finansiella processer, både i det dagliga arbetet och i specifika projekt.


Boksluten upprättas i U4 Agresso och rapporteras i koncernens system Hyperion/HFM. Eftersom systemfrågor blir en allt viktigare del av vår verksamhet är det fördelaktigt om du har intresse och erfarenhet inom detta område.

Tjänsten innebär ett nära samarbete med affärsområdena och andra avdelningar inom Accounting Services, vilket kräver en stark förmåga att kommunicera och samarbeta effektivt.



Din profil

Du är civilekonom eller motsvarande och har flera års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och ekonomiarbete, gärna inom ett större företag och det är meriterande med viss erfarenhet av projektredovisning och -uppföljning.

Du har goda kunskaper inom redovisning och är van att arbeta mot utmanande deadlines. Vi ser också att du som person är serviceinriktad, metodisk och har ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du gärna bidrar med innovativa och kreativa lösningar. Du behärskar engelska och svenska både i tal och i skrift.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Accounting Services är Saabs Shared Service Center och förser affärsområdena med tjänster avseende leverantörsreskontra, kundreskontra, redovisning, månads- och årsbokslut och finansiella system.


Accounting and Closing Processes är en del av Accounting Services som bland annat ansvarar för redovisning och bokslut för verksamheter inom Saab AB och ett antal koncernbolag som ingår i Accounting Services uppdrag. I ansvaret ingår ett antal processer i löpande redovisning, planering, genomförande och rapportering av bokslut samt att säkerställa att redovisningen följer lagar, principer och interna instruktioner. Arbetet inkluderar också att informera och ge stöd till affärsverksamheten i redovisnings- och systemfrågor samt att delta i vårt ständiga förbättringsarbete.

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 23 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Visa mindre

Controller till produktionsbolag i Tranås

Är du en driven och analytisk Controller med goda redovisningskunskaper? Är det dags för en ny utmaning? För kunds räkning söker vi en nyckelroll till ekonomiteamet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 80% via Poolia, med start i slutet av oktober/början av november och väntas pågå under minst ett år. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan! Om tjänsten I denna roll stöttar du verksamhetsområdena produktion, underhåll, fastighet och kvalitet. Du är e... Visa mer
Är du en driven och analytisk Controller med goda redovisningskunskaper? Är det dags för en ny utmaning? För kunds räkning söker vi en nyckelroll till ekonomiteamet. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 80% via Poolia, med start i slutet av oktober/början av november och väntas pågå under minst ett år.
Urval sker löpande, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
I denna roll stöttar du verksamhetsområdena produktion, underhåll, fastighet och kvalitet. Du är en nyckelperson i budget- och prognosarbetet, kostnadskontroll, samt framtagning av nyckeltal och rapporter till den operativa verksamheten. Vidare innebär tjänsten framför allt att:
• Vara delaktighet i löpande redovisning framförallt avseende lager och anläggningstillgångar.
• Ansvara för lagerredovisning, lagerinventering och artikelkalkylering.
• Stötta vid månadsbokslut och årsbokslut tillsammans med dina kollegor på ekonomiavdelningen.
• Medverkan i ett omfattande ERP-projekt som kan innebära en uppgradering eller byte av system.
Uppdraget är på 80 % med placering i Tranås. Vi ser gärna att du är på plats fyra dagar i veckan för att maximera ditt stöd till den operativa verksamheten. Det finns möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har följande:
• Systemvana och mycket goda kunskaper i Excel.
• Redovisningsbakgrund och erfarenhet av att ha arbetat med bokslut kopplat till lager och anläggningstillgångar.
• God förmåga att sätta dig in i ERP-system och analysera transaktioner.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Vidare är du en analytisk person som har en känsla för detaljer. Du trivs i samarbete med andra likväl som du tar ett stort eget ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Därtill gillar du att stötta och kommunicera med operativa chefer för att hitta lösningar som gynnar verksamhetens utveckling.

Om verksamheten
Som konsult på Poolia får du tillgång till ett brett nätverk av uppdragsgivare i hela Jönköping län. Det är en perfekt möjlighet för dig som vill utvecklas och göra karriär snabbt genom olika konsultuppdrag. På Poolia i Jönköping har vi gedigen erfarenhet av just roller inom ekonomi och samverkar därmed med många intressanta bolag, stora och välkända, likväl som de mindre spännande bolagen som är i framfart.

Som konsult har du självklart kollektivavtal och friskvård. Därtill arrangeras konsultträffar varje halvår där du kan nätverka med andra konsulter och utbyta erfarenheter. Som konsult får du även en dedikerad konsultchef som följer din resa hos, tillgänglighet är viktigaste fokus efter din arbetsmiljö och trivsel.

Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Poolia redan idag! Visa mindre

Accounting Controller till Saab!

Har du en civilekonomisk examen och har ett starkt intresse för redovisning och finansiella system? Vi söker nu en engagerad Accounting Controller. Ta chansen att bli en del av Saabs Shared Service Center dedikerade team. Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och ... Visa mer
Har du en civilekonomisk examen och har ett starkt intresse för redovisning och finansiella system? Vi söker nu en engagerad Accounting Controller. Ta chansen att bli en del av Saabs Shared Service Center dedikerade team.

Om företaget
Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra Saabs Shared Service Center som förser affärsområdena med tjänster avseende leverantörreskontra, kundreskontra, kassahantering, redovisning, månads- och årsbokslut och finansiella system. Du kommer tillhöra en grupp på cirka 10 medarbetare.

Som Accounting Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta att:
- Delta i bokslutsarbete, balanskontoavstämningar samt kontoutredningar
- Årsbokslut
- Hantering av filer i form av utredningar och felsökningar samt supportarbete

I rollen finns även möjlighet att delta i olika projekt.

Din profil
Vi söker dig som har
- En civilekonomisk examen
- Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt ett intresse för system
- Goda kunskaper i både i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande är om du har:
- Arbetslivserfarenhet inom relevant området
- Erfarenhet av affärssystem, exempelvis Agresso, SAP eller Blackline

För att lyckas och trivas i denna roll ser vi att du är en lagspelare som uppskattar att arbeta både självständigt och i team. Du är social och utåtriktad och tvekar inte att ta egna initiativ. Vi värdesätter din flexibilitet när det gäller att ta på dig nya arbetsuppgifter och ditt intresse att fördjupa dig i mer enformiga arbetsuppgifter, som till exempel att bearbeta data i Excel.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Detta är ett konsultuppdrag initialt om cirka 1 år, med chans till fast anställning på Saab efter en tids inhyrning. Start är omgående eller enligt överenskommelse. Urvalet för denna tjänst sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jonna Svenson, [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Redovisningscontroller till Saab i Linköping!

Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och är redo för en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en Redovisningscontroller till Saab i Linköping. För den här tjänsten kommer du bli anställd hos Poolia och arbeta som konsult hos Saab. Uppdraget beräknas starta i september 2024, och kommer pågå under 12 månader. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan red... Visa mer
Har du tidigare erfarenhet inom ekonomi och är redo för en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en Redovisningscontroller till Saab i Linköping.

För den här tjänsten kommer du bli anställd hos Poolia och arbeta som konsult hos Saab. Uppdraget beräknas starta i september 2024, och kommer pågå under 12 månader.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Du kommer bli en del av ett team på 10 personer som tillhör Saabs gemensamma servicecenter.

Arbetsuppgifterna kommer bland annat bestå av att hantera månadsbokslut, avstämningar av balanskonton, supportuppgifter, hantera felrapporter etc. Du kommer ha ett nära samarbete med utsedd mentor. Övriga uppgifter på avdelningen kan även förekomma.

Vem är du?
För den här tjänsten söker vi dig som är noggrann, strukturerad och trivs med ordning och reda. Då du kommer arbeta nära dina kollegor har du lätt för att samarbeta och har en god kommunikativ förmåga.

Du har:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande.
- Tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
- God data- och systemvana.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Business Analyst inom ERP

Ansök    Maj 7    Experis AB    Accounting controller
Business Analyst inom ERP till välkänt företag i Linköping med möjlighet till distansarbete! Som Business Analyst inom ERP kommer du att hjälpa verksamheten att skapa bästa möjliga systemlösning utifrån verksamhetens krav. Din utmaning kommer vara att säkerställa att vi har kostnadseffektiva och förvaltningsbara system som tillgodoser användarnas behov på bästa sätt. Du behöver kombinera verksamhetsförståelse och IFS-kompetens för att göra analyser och fö... Visa mer
Business Analyst inom ERP till välkänt företag i Linköping med möjlighet till distansarbete!

Som Business Analyst inom ERP kommer du att hjälpa verksamheten att skapa bästa möjliga systemlösning utifrån verksamhetens krav. Din utmaning kommer vara att säkerställa att vi har kostnadseffektiva och förvaltningsbara system som tillgodoser användarnas behov på bästa sätt. Du behöver kombinera verksamhetsförståelse och IFS-kompetens för att göra analyser och föreslå lösningar. För det här uppdraget letar vi efter dig som är bred inom IFS och har kunskaper som spänner över flera områden. Särskilt intressant i det här fallet är Engineering-, Supply Chain- och Manufacturing-kunskaper. Du är drivande och har erfarenhet som koordinator, projektledare eller delprojektledare. Det är viktigt att kunna samarbeta och hålla leveranstidplaner. Du har erfarenhet från större ERP implementationsprojekt samt erfarenhet av eller certifiering inom IFS Cloud.

Orter: Linköping, Göteborg, Huskvarna eller flexibel placeringsort (hemarbete kombinerat med resor till Linköping enligt ö.k. ca 1 ggr per kvartal).



Erbjudande

Det här är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos vår kund. Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Emilia Carleson via e-post: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Visa mindre

Technical Accounting Manager - Group Policies

Ansök    Aug 24    Ifs Sverige AB    Accounting controller
Company Description IFS is a billion-dollar revenue company with 5000+ employees on all continents. We deliver award winning enterprise software solutions through the use of embedded digital innovation and a single cloud-based platform to help businesses be their best when it really matters–at the Moment of Service™. At IFS, we're flexible, we're innovative, and we're focused not only on how we can engage with our customers, but on how we can make a real ... Visa mer
Company Description
IFS is a billion-dollar revenue company with 5000+ employees on all continents. We deliver award winning enterprise software solutions through the use of embedded digital innovation and a single cloud-based platform to help businesses be their best when it really matters–at the Moment of Service™.
At IFS, we're flexible, we're innovative, and we're focused not only on how we can engage with our customers, but on how we can make a real change and have a worldwide impact. We help solve some of society's greatest challenges, fostering a better future through our agility, collaboration, and trust.
We celebrate diversity and accept that there are so many different perspectives in this world. As a truly international company serving people from around the globe, we realize that our success is tantamount to the respect we have for those different points of view.
By joining our team, you will have the opportunity to be part of a global, diverse environment; you will be joining a winning team with a commitment to sustainability; and a company where we get things done so that you can make a positive impact on the world.
We're looking for innovative and original thinkers to work in an environment where you can #MakeYourMoment so that we can help others make theirs. If you want to change the status quo, we'll help you make your moment. Join Team Purple. Join IFS.
Job Description
The Group GAAP Manager, as part of our Group Accounting Team, will provide expert technical accounting advice and accounting policy expertise across the IFS Group to ensure the Group is compliant with IFRS Accounting standards. it will also ensure new reporting requirements are timely and accurately implemented across all areas of the IFS Group incl. the financial reporting. Will also be working with a wide range of stakeholders across the business to conclude on the correct treatment for complex transactions that require a high level of accounting judgment, including acquisitions. It will also support any group companies with their conversion to IFRS by establishing IFRS adjustments where required.
IFRS and GAAP Technical Expertise:
Provide expert technical accounting advice and ensure the Group is compliant with IFRS Accounting standards.
Ensure new IFRS requirements are timely and accurately implemented across all impacted areas in the IFS Group incl. the financial reporting.
Providing technical accounting training, including materials, to colleagues as required.
Key contact for Finance and the wider business to assess the accounting treatment of proposed transactions under IFRS across the IFS Group.
Undertaking and managing technical accounting analysis on proposed corporate transactions e.g., merger and acquisitions, corporate restructuring, R&D capitalisation, Non-GAAP measure etc.
Ensure transactions and other accounting judgments are documented in a clear and consistent manner with sufficient evidence to support the accounting treatment.
Ensure such documentation is reviewed internally by all agreed internal stakeholders as required prior formal communication.
Liaise with Group’s external auditors to ensure they agree with our judgements/conclusions.
Complete ownership and management of Group accounting policies under IFRS, review/update current policies and identify the need for new accounting policies as well.
Review the accounting policies of any new acquisitions and align them to IFS Group IFRS policies , including identifying and calculating any required adjustments.
Support subsidiaries with conversion to IFRS, incl. adjustments where required.
For Group subsidiaries not reporting under IFRS, identify and agree IFRS Adjustments.
Lead on projects as required, working on ad hoc initiatives and opportunities.
Ensure complete understanding and complying with the Group Accounting risks/controls.
Support local Finance teams on queries under local reporting where possible.
Supports the preparation of the annual financial statements as required.
Support tax reporting, audit queries and other year end requirements as required.


Qualifications
Essential:
Qualified Accountant or local equivalent
Specialist knowledge of applying IFRS and GAAP
Previous technical accounting experience from BIG 4 or equivalent
Fluency in business-level English language

Desirable:
US GAAP/Swedish GAAP
IFS Cloud

Competence:
Excellent standard of technical accounting
Attention to detail and ability to work to tight deadlines
Ability to learn new things quickly and hit the ground running
Willingness to work outside of comfort zone
Positive attitude and a team player
Excellent communications skills Visa mindre

Redovisningsekonom med controllerinriktning

Ansök    Sep 25    Experis AB    Accounting controller
Centric Service levererar professionella tjänster inom markentreprenad/utemiljö och fastighet till kunder runt om i landet, främst mellan-Sverige. Sedan några år är Centric är en del av NPM-Group koncernen med ca 15 bolag och 250 medarbetare. Hela koncernen är i ett expansivt läge och för att bättre stötta denna tillväxtresa kommer ett antal funktioner decentraliseras, bla en lokal ekonomifunktion till Centric. "Kvalitet, Omtanke och Ansvar" är starka ledo... Visa mer
Centric Service levererar professionella tjänster inom markentreprenad/utemiljö och fastighet till kunder runt om i landet, främst mellan-Sverige. Sedan några år är Centric är en del av NPM-Group koncernen med ca 15 bolag och 250 medarbetare. Hela koncernen är i ett expansivt läge och för att bättre stötta denna tillväxtresa kommer ett antal funktioner decentraliseras, bla en lokal ekonomifunktion till Centric. "Kvalitet, Omtanke och Ansvar" är starka ledord som genomsyrar företagets utveckling och verksamhet.

Har du erfarenhet av arbete inom redovisning och ekonomisk rapportering? Vill du arbeta i en nyckelroll på ett bolag inom mark- och fastighetstjänster som är ute på en stor och snabb expansionsresa? Då kanske du är rätt person till tjänsten som Redovisningsekonom med controllerinriktning till Centric Service AB i Linköping!

Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av många olika element, allt från ansvarig för kundfakturering till uppgifter inom redovisning, rapportering och uppföljning. Du arbetar löpande med kundfakturering och redovisning, upprättar månads- och årsbokslut. Du ansvarar för uppföljning av intäkter, kostnader och nyckeltal samt ansvarar för att driva det lokala budget- och prognosarbetet. Du blir ett viktigt bollplank för hela verksamheten i såväl operativa som strategiska frågor.



Hela koncernen är på en stor utvecklings- och digitaliseringsresa och att aktivt delta i detta förändrings- och förbättringsarbete är en viktig del av tjänsten. Detta sker både tillsammans med övriga ekonomifunktioner inom koncernen och lokalt på Centric. Koncernen har precis implementerat "Business Central" och "ExFlow", där du som lokal "superuser" deltar i att utveckla systemen vidare samt tar ett koncernövergripande ansvar för vissa processer. Bolaget kommer att implementera ett nytt arbetsordersystem, där du blir delaktig. Du ingår i koncernens centrala ekonomifunktion och jobbar nära bolagets VD.



Vem är du?
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom med controllerinriktning på Centric ser vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomi samt både förståelse och arbetslivserfarenhet av hela flödet inom en verksamhet, har jobbat med processer samt har ett automatisering/effektiviseringstänk. Det är meriterande om du har arbetat i större ekonomisystem och har erfarenhet av ekonomiarbete inom större koncerner/organisationer. Tjänsten kräver en hög grad av IT mognad med goda kunskaper i Excel samt både vana och intresse av olika system.

Det är viktigt att du är nyfiken och har både intresse såväl som förståelse för verksamheten och kan byta glasögon mellan redovisning och controlling. Noggrannhet, struktur och kommunikations­förmåga är självklara egenskaper men också förmågan att se detaljer men inte tappa helheten. Du har eget driv och initiativförmåga så att du självständigt kan prioritera och utveckla/förbättra dina arbetsuppgifter samtidigt som du håller satta deadlines.



Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Centric Service AB med Jefferson Wells, ManpowerGroup. Har du frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Hanna Lindeberg på 011-19 43 58 eller på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Controller till Ekonomistaben

Om Kommunledningsförvaltningen I en stor och innovativ kommun som Linköping, har Kommunledningsförvaltningen en viktig samordnande roll. Vi ger stöd och service till hela kommunen, företag och organisationer. På så sätt skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer. Att arbeta hos oss är att vara med och göra skillnad – att påverka samhällsutvecklingen. Vårt arbete berör de flesta Linköpingsbors vardag och bidrar till ökad social och ekologisk... Visa mer
Om Kommunledningsförvaltningen
I en stor och innovativ kommun som Linköping, har Kommunledningsförvaltningen en viktig samordnande roll. Vi ger stöd och service till hela kommunen, företag och organisationer. På så sätt skapas goda möjligheter att utveckla och förverkliga idéer. Att arbeta hos oss är att vara med och göra skillnad – att påverka samhällsutvecklingen. Vårt arbete berör de flesta Linköpingsbors vardag och bidrar till ökad social och ekologisk hållbarhet samt förbättrad tillgänglighet. Vi arbetar med kommunövergripande strategiska frågor och ger stöd till den politiska ledningen. Inom vår förvaltning ryms också modern kommunikation, effektiv administration och ett ambitiöst arbete med kompetensförsörjning, säkerhet och digitalisering. Allt det grundläggande som behövs i en kommun som växer och utvecklas.Om arbetsplatsen
Kommunledningsförvaltningens ansvar är att möjliggöra kommunstyrelsens uppdrag. Ekonomistaben är en del av Kommunledningsförvaltningen och bidrar till att kommunen upprätthåller en god och hållbar ekonomisk hushållning på kort och lång sikt. Detta sker genom ekonomistyrningsregler, budgetering och uppföljning, i syfte att ha god ekonomisk kontroll på kostnader och intäkter och säkerställa en kostnadseffektiv och ändamålsenlig verksamhet i kommunen.

Övriga ansvarsområden inom Ekonomistaben är kommunövergripande lokalförsörjning, beställningsansvar för upphandling, ekonomiadministration, intern kontroll och kommunens finansverksamhet.

Arbetsbeskrivning
Som controller kommer du tillsammans med dina kollegor på ekonomistaben att arbeta både strategiskt och operativt med kommunens ekonomiska rapportering, prognos och budget. Du kommer också att arbeta med ekonomiska utredningar, analys samt förbättringsarbete.

Ytterligare områden som kommer ingå i ditt ansvar är att göra budget, bokslut och prognos för kommunens pensionsenhet. Du kommer också att arbeta med att utveckla kommunens ekonomistyrning och ekonomisystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi och har erfarenhet från arbete med budget, bokslut och prognos samt ekonomisystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig sektor. 

Då rollen innebär samarbeten med andra professioner och medarbetare ser vi att du har god samarbetsförmåga. Du är utvecklingsinriktad och har tidigare arbetat med förbättrings- och utvecklingsarbete. Du är även analytisk och kan på ett pedagogiskt sätt kommunicera ekonomisk information. Vidare söker vi dig som är trygg i dig själv och arbetar på ett strukturerat sätt med planering och prioritering.

Urval kommer att påbörjas efter sista ansökningsdag 16/1, varmt välkommen med din ansökan!

Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.  

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 8403
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan? Visa mindre

Accounting Controller at Saab's Shared Services

Ansök    Jun 2    SAAB AB    Accounting controller
Your Role We are looking for a skilled Financial Controller who wants to be part of moving Saab´s financial accounting, controlling and reporting a step forward and strengthen our Team with accounting knowledge and experience. You will work closely with the rest of the accounting team as well as with other finance colleagues within the Group. You will have the opportunity to improve accounting and reporting within large parts of the Saab Group, to work i... Visa mer
Your Role

We are looking for a skilled Financial Controller who wants to be part of moving Saab´s financial accounting, controlling and reporting a step forward and strengthen our Team with accounting knowledge and experience. You will work closely with the rest of the accounting team as well as with other finance colleagues within the Group.

You will have the opportunity to improve accounting and reporting within large parts of the Saab Group, to work in (or lead) improvement projects and assignments, and to uphold and improve the quality in our financial statements. The role is very diverse with great opportunities for development.

Accounting Services is Saab's Shared Services Center for providing accounting, closing and transactional processes to Saab's business. You will be a member of a highly dedicated team of accounting controllers.

Our responsibilities include:

*

Support regarding accounting and accounting related system issues
*

Monthly closings in the financial system U4 Agresso as well as in the group consolidation system Oracle HFM
*

Ensuring that the accounting follows Saab's accounting policies and current accounting regulations
*

Working tightly with business controllers in the business areas
*

Balance account reconciliations and reviews
*

Participating in, or leading, improvement projects and assignments

Your Profile

We are looking for a person with deep understanding of accounting, good analytic and communicative capacity, and who is motivated by improving processes and has a problem-solving mindset. It is important to respect and follow hard deadlines, to be able to work independently and structure your own work, but also to be able to work tightly with others in teamwork and to be flexible since tasks and assignments can vary a lot and sometimes on short notice.

You will have an active role to drive change, find improvement areas and best practice within the Saab Group.

You have:

*

Relevant academic degree
*

Extensive experience of accounting or auditing, it's at plus if you have experience from project accounting or controlling
*

Passion for improvements and strong drive
*

Ability to communicate effectively with all levels of the organization, in Swedish and in English
*

A problem-solving mindset and ability to work both independently and in cooperation with others

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world. Read more about us here

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations.

Due to holiday periods, you can expect on your application in connection with the closing date. You can send us your application in either Swedish or English.

Do you want to get to know our business and our people a little bit better? Here you can find some stories told by our employees.

Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities. Visa mindre

Accounting Controller at Saab's Shared Services

Ansök    Maj 2    SAAB AB    Accounting controller
Your Role We are looking for a skilled Financial Controller who wants to be part of moving Saab´s financial accounting, controlling and reporting a step forward and strengthen our Team with accounting knowledge and experience. You will work closely with the rest of the accounting team as well as with other finance colleagues within the Group. You will have the opportunity to improve accounting and reporting within large parts of the Saab Group, to work i... Visa mer
Your Role

We are looking for a skilled Financial Controller who wants to be part of moving Saab´s financial accounting, controlling and reporting a step forward and strengthen our Team with accounting knowledge and experience. You will work closely with the rest of the accounting team as well as with other finance colleagues within the Group.

You will have the opportunity to improve accounting and reporting within large parts of the Saab Group, to work in (or lead) improvement projects and assignments, and to uphold and improve the quality in our financial statements. The role is very diverse with great opportunities for development.

Accounting Services is Saab's Shared Services Center for providing accounting, closing and transactional processes to Saab's business. You will be a member of a highly dedicated team of accounting controllers.

Our responsibilities include:

*

Support regarding accounting and accounting related system issues
*

Monthly closings in the financial system U4 Agresso as well as in the group consolidation system Oracle HFM
*

Ensuring that the accounting follows Saab's accounting policies and current accounting regulations
*

Working tightly with business controllers in the business areas
*

Balance account reconciliations and reviews
*

Participating in, or leading, improvement projects and assignments

Your Profile

We are looking for a person with deep understanding of accounting, good analytic and communicative capacity, and who is motivated by improving processes and has a problem-solving mindset. It is important to respect and follow hard deadlines, to be able to work independently and structure your own work, but also to be able to work tightly with others in teamwork and to be flexible since tasks and assignments can vary a lot and sometimes on short notice.

You will have an active role to drive change, find improvement areas and best practice within the Saab Group.

You have:

*

Relevant academic degree
*

Extensive experience of accounting or auditing, it's at plus if you have experience from project accounting or controlling
*

Passion for improvements and strong drive
*

Ability to communicate effectively with all levels of the organization, in Swedish and in English
*

A problem-solving mindset and ability to work both independently and in cooperation with others

This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.

What you will be part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world. Read more about us here

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations.

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. You can send us your application in either Swedish or English.

Do you want to get to know our business and our people a little bit better? Here you can find some stories told by our employees.

Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities. Visa mindre

Ekonomiassistent till Sectra

Ansök    Dec 1    Sectra AB    Accounting controller
Är du redovisningsekonom och riktigt vass på siffror? Söker du en social atmosfär som präglas av kundfokus? Är du noggrann och arbetar strukturerat? Då vill vi att du söker till oss! Just nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill bli en del av vårt team och växa med oss på Sectra Communications. Teamet du kommer att tillhöra består av två ekonomer som driver ekonomifunktionen in i framtiden. Du kommer också att arbeta nära andra ekonomer inom konc... Visa mer
Är du redovisningsekonom och riktigt vass på siffror? Söker du en social atmosfär som präglas av kundfokus? Är du noggrann och arbetar strukturerat?


Då vill vi att du söker till oss! Just nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill bli en del av vårt team och växa med oss på Sectra Communications. Teamet du kommer att tillhöra består av två ekonomer som driver ekonomifunktionen in i framtiden. Du kommer också att arbeta nära andra ekonomer inom koncernen, säljare och projektledare i en internationell miljö där alla brinner för att skapa värde för våra kunder.


På Sectra skapar vi värde för samhället genom vårt arbete inom säker kommunikation och medicinsk IT. Sectra Communications utvecklar och säljer avancerade lösningar inom IT-kommunikation för att möta de höga krav på säkerhet, användbarhet och tillgänglighet som våra myndigheter och vårt försvar ställer.


Vi värdesätter personlig utveckling och uppmuntrar lärande och kunskapsspridning. Dina idéer och åsikter spelar roll, oavsett vem du är eller vilken roll du har. Sectra är en arbetsplats med skickliga och drivna medarbetare i kombination med gemenskap och glädje. Vi sätter stort värde i att kunna vara en bra arbetsgivare och vidareutveckla våra medarbetare.


Rollen


I rollen som ekonomiassistent kommer du tillsammans med övriga kollegor och partners att skapa förutsättningar och möjligheter för att driva Sectras verksamhet framgångsrikt världen över.


Du kommer att arbeta med:

Orderhantering och fakturering
Kundreskontra
Leverantörsreskontra och betalningar
Löpande redovisning
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Rapportering till koncernens ekonomifunktion
Ekonomisk rapportering och support till avdelningschefer
Budget- och prognosarbete
Momsrapportering samt rapportering till SCB
Kontakter med våra externa revisorer
Förbättringsarbete av ekonomiprocessen
Införande av ett nytt Ekonomi/ERP-system




På Sectra anställer vi personer för vilka de är och deras vilja och förmåga att lära. Vi förväntar oss att du har dokumenterade meriter, och ett sinne för humor. Om du är snabblärd och rätt person för jobbet, utbildar vi dig för att möta kraven inom din nya position.


För den här tjänsten har vi följande krav:

YH-utbildning inom redovisningsekonomi eller motsvarande
Svenskt medborgarskap, eftersom vi arbetar med säkerhetsklassad information
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift



Det är meriterande om du:

Har en civilekonomexamen med inriktning mot redovisning
Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Har språkkunskaper i Nederländska



För att lyckas i rollen ser vi att du:

Är serviceinriktad, social och tycker om att stötta övriga funktioner inom Sectra för att säkerställa att vi kan infria våra löften och fortsätta att leverera den högsta nivån av kundnytta.
Är noggrann och strukturerad i ditt arbete och ser till att detaljerna blir rätt.
Följer processer för att minimera misstag och för att leverera med hög kvalitet.
Har en drivkraft att förbättra och effektivisera ditt dagliga arbete, kan ta egna initiativ samt göra det där extra när det behövs.



Vi ser gärna att du har intressen utöver jobbet. Vi har många spexare, piloter, ryttare, idrottare och musiker hos oss.


Men framförallt söker vi en engagerad och lösningsorienterad person som delar våra värderingar och som kommer att trivas med att arbeta med oss på Sectra.


Du kommer att genomgå säkerhetsprövning för att kunna få rollen.


Låter detta intressant? Vi kommer utvärdera kandidater löpande och tillträde sker så snart som möjligt.


Bifoga CV, personligt brev samt betyg från universitet och gymnasium i din ansökan. Visa mindre

Kundfokuserad ekonomiassistent - bli en del av vårt redovisningsteam

Ansök    Nov 4    Sectra AB    Accounting controller
Är du ekonom med fokus på redovisning och är riktigt vass på siffror? Motiveras du av en social atmosfär som präglas av kundfokus? Är du noggrann och arbetar strukturerat? Då vill vi att du söker till oss! Just nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill växa med oss på Sectra Communications och bli en del av vårt team. I teamet arbetar du nära andra ekonomer, säljare och projektledare i en internationell miljö. Sectra Communications bidrar till at... Visa mer
Är du ekonom med fokus på redovisning och är riktigt vass på siffror? Motiveras du av en social atmosfär som präglas av kundfokus? Är du noggrann och arbetar strukturerat?


Då vill vi att du söker till oss! Just nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill växa med oss på Sectra Communications och bli en del av vårt team. I teamet arbetar du nära andra ekonomer, säljare och projektledare i en internationell miljö.


Sectra Communications bidrar till att skapa ett säkrare samhälle. Vi utvecklar och säljer avancerade lösningar inom IT-kommunikation för att möta de höga krav på säkerhet, användbarhet och tillgänglighet som våra myndigheter och vårt försvar ställer. Sectra har kontor och partners över hela världen men huvudkontoret ligger i Linköping där tjänsten är placerad.


På Sectra värdesätter vi personlig utveckling och uppmuntrar lärande och kunskapsspridning. Dina idéer och åsikter spelar roll, oavsett vem du är eller vilken roll du har. Hos oss får du omväxlande arbetsuppgifter på högt och lågt. Vi är en arbetsplats med skickliga och mycket drivna medarbetare i kombination med mycket gemenskap och glädje. Vi sätter stort värde i att kunna vara en bra arbetsgivare och vidareutveckla våra medarbetare.


I rollen kommer du att få:

Arbeta med mycket skickliga medarbetare som alltid vill förbättras
Vara med och påverka vår ekonomiprocess - vi kan och vill alltid förbättras!
Ha kul!



I rollen som ekonomiassistent kommer du och dina blivande ekonomikollegor skapa förutsättningar och möjligheter för övriga kollegor och partners att fortsätta driva Sectras verksamhet framgångsrikt världen över.


Du kommer att arbeta med:

Orderhantering och fakturering
Kundrekontra
Leverantörsreskontra och betalningar
Löpande redovisning
Månads-, kvartals- och årsbokslut
Rapportering till koncernens ekonomifunktion
Ekonomisk rapportering och support till avdelningschefer
Delaktig i budget- och prognosarbete
Momsrapportering samt rapportering till SCB
Kontakter med våra externa revisorer
Förbättringsabete av ekonomiprocessen
Vara delaktig i införande av ett nytt Ekonomi/ERP-system




Nu söker vi dig som;

Har en ky-utbildning inom redovisningsekonomi
Har svenskt medborgarskap, eftersom vi arbetar med säkerhetsklassad information
Är obehindrad i både tal och skrift i svenska och engelska



Det är dessutom meriterande:

Civilekonomexamen med inriktning mot redovisning
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter



Men framförallt söker vi en öppen, engagerad och lösningsorienterad person som delar våra värderingar, är en lagspelare och som kommer att trivs med att arbeta med oss andra Sectra.


Du kommer att genomgå säkerhetsprövning för att kunna få rollen.


Låter detta intressant? Vi kommer utvärdera kandidater löpande och tillträde sker så snart som möjligt.


Bifoga CV, personligt brev samt betyg från universitet och gymnasium i din ansökan. Visa mindre

Accounting Controller

Ansök    Nov 1    SAAB AB    Accounting controller
Vill du vara med och driva och utveckla boksluts-, redovisnings- och rapporteringsprocesser, upprätta och rapportera bokslut och vara stöd till Saabs affärsområden i redovisnings- och systemfrågor? Då kan du vara vår nya kollega på Accounting and Closing Processes! Din framtida utmaning Som Accounting Controller hos oss jobbar du med redovisning, upprättande och rapportering av bokslut för de olika affärsområdena inom Saab samt kontinuerligt förbättri... Visa mer
Vill du vara med och driva och utveckla boksluts-, redovisnings- och rapporteringsprocesser, upprätta och rapportera bokslut och vara stöd till Saabs affärsområden i redovisnings- och systemfrågor? Då kan du vara vår nya kollega på Accounting and Closing Processes!


Din framtida utmaning

Som Accounting Controller hos oss jobbar du med redovisning, upprättande och rapportering av bokslut för de olika affärsområdena inom Saab samt kontinuerligt förbättringsarbete inom finansiella processer i det dagliga arbetet och i riktade projekt och uppdrag.

Boksluten upprättas i U4 Agresso och rapporteras i koncernredovisningssystemet Hyperion/HFM varför det är meriterande om du har erfarenhet av dessa system. Systemfrågor utgör en allt större del av vår verksamhet varför intresse och kunskap avseende just system är relevant.

Arbetet sker i nära samarbete med affärsområdena och övriga avdelningar inom Accounting Services vilket ställer krav på god samarbets- och kommunikativ förmåga.


Den du är idag

Du är civilekonom eller motsvarande och har flera års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och ekonomiarbete, gärna inom ett större företag.

Du har goda kunskaper inom redovisning och är van att arbeta mot utmanande deadlines. Vi ser också att du som person är serviceinriktad, metodisk och har ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du gärna bidrar med innovativa och kreativa lösningar. Du behärskar engelska och svenska både i tal och i skrift.



Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Accounting Services är Saabs Shared Service Center och förser affärsområdena med tjänster avseende leverantörsreskontra, kundreskontra, redovisning, månads- och årsbokslut och finansiella system.


Accounting and Closing Processes är en del av Accounting Services som bland annat ansvarar för redovisning och bokslut för verksamheter inom Saab AB och ett antal koncernbolag som ingår i Accounting Services uppdrag. I ansvaret ingår ett antal processer i löpande redovisning, planering, genomförande och rapportering av bokslut samt att säkerställa att redovisningen följer lagar, principer och interna instruktioner. Arbetet inkluderar också att informera och ge stöd till affärsverksamheten i redovisnings- och systemfrågor samt att delta i vårt ständiga förbättringsarbete.



Önskar du att skapa och förnya samtidigt som du utvecklar dig själv i en lärande kultur, kan Saab mycket väl ha förutsättningarna att få dig att växa. Vi är stolta över en vårdande miljö, där alla är olika men vi delar samma uppdrag - att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle. Visa mindre

Redovisningscontroller till Östgötatrafiken

Vill du arbeta i en organisation som bidrar till en hållbar utveckling av vårt samhälle och som spelar en viktig roll i vardagen för hundratusentals östgötar? Brinner du för redovisning, trivs med att arbeta i en sammansvetsad liten grupp samtidigt som du har många dagliga kontakter med kollegorna på övriga avdelningar? Då kan detta vara din nästa utmaning! Östgötatrafiken söker nu en redovisningscontroller.?  På Östgötatrafiken är varje medarbetare en vi... Visa mer
Vill du arbeta i en organisation som bidrar till en hållbar utveckling av vårt samhälle och som spelar en viktig roll i vardagen för hundratusentals östgötar? Brinner du för redovisning, trivs med att arbeta i en sammansvetsad liten grupp samtidigt som du har många dagliga kontakter med kollegorna på övriga avdelningar? Då kan detta vara din nästa utmaning! Östgötatrafiken söker nu en redovisningscontroller.? 

På Östgötatrafiken är varje medarbetare en viktig kugge i utvecklingen av ett hållbart samhälle och bidrar till att få vardagen att fungera för hundratusentals östgötar. Kollektivtrafik är ryggraden i framtidens hållbara resande och vårt uppdrag är ett samhällsuppdrag som innehåller mycket mer än den kollektiva resan med buss, pendeltåg, spårvagn eller färdtjänst.   

Om tjänsten? 
I rollen som redovisningscontroller arbetar du brett inom redovisningsområdet.?I ditt uppdrag ingår det att vara stöd till redovisningschefen, men även?till?övriga chefer samt till kollegorna på ekonomiavdelningen. Du kommer att arbeta med övergripande redovisning,? anläggningsredovisning,?verksamhetens delårs- och årsbokslutsarbete samt ansvara för och initiera diverse utredningar och analysarbete.?? 

I rollen som redovisningscontroller?arbetar?du?som spindeln i nätet?genom att?följa upp?och hålla ihop?de olika momenten i?bokslutsarbetet.?Du?skapar?förutsättningar?för?att vi får fram bokslut i rätt tid som är kvalitetssäkrade och vid felaktigheter eller större avvikelser ansvarar du för att utreda orsaken samt att relevanta åtgärder vidtas.?  

Du kommer även?vara?objektspecialist för en?del BI-applikationer,?till exempel för ekonomisk uppföljning.?Det innebär?att du kvalitetssäkrar?innehållet?i?applikationerna samt?kravställer?utifrån uppkomna behov av?anpassning?eller?förnyelse.?Detta gör du?självständigt och?tillsammans med konsulter från vår underleverantör.?? 

Internkontroller är?viktiga för att säkerställa att vi följer gällande redovisningsregler och lagar samt för att säkerställa följsamheten av våra rutiner och processer,?varför du ser det som en självklarhet att?ständigt?utvärdera och?utveckla våra interna processer och rutiner?i?enlighet med vårt processarbete?– allt för att vara ett?konsultativt stöd till verksamheten.?? 

Kvalifikationer? 
Du har en?kandidat-?eller magisterexamen i företagsekonomi, gärna med redovisning som inriktning,?alternativt?har du?skaffat dig?motsvarande kunskaper?på annat sätt.?Du har minst 5 års erfarenhet?av att ha arbetat med?kvalificerat ekonomiarbete. Du har självständigt upprättat bokslut, haft hand om?anläggningsredovisningen,?även skatt och moms är du familjär med sedan innan.? 

Du trivs i en roll som periodvis innehåller rutinarbete i kombination med?att du har ett?intresse av att utveckla rutiner och processer.?Prestigelöshet är en självklarhet för dig och du tycker det är stimulerande att verka hands-on. Vi tror att du som söker även har en fallenhet att kunna skifta mellan helhetsperspektiv och detaljnivå och därigenom har utvecklat en god planerings- och prioriteringsförmåga.?? 

Du arbetar strukturerat och tar stort ansvar för ditt arbetsområde och för att hålla uppsatta tidsramar.?Det ligger naturligt för dig att se logik och samband i komplex information?och du har förmågan att se långsiktiga lösningar.?Du driver dina processer vidare och lägger stor vikt?vid?att leva upp till en god kvalitet.?? 

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa och anstränger dig för att hitta lösningar.?Du har lätt för att anpassa dig?till förändrade omständigheter?och?kan se de behov som finns inom uppdraget. Vidare arbetar du bra med andra och kommunicerar på ett tydligt sätt.?? 

Du har allmänt hög IT-mognad samt behärskar svenska i?tal och skrift?obehindrat.??Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.? 

Vårt erbjudande 
Med Östgötatrafiken reser du aldrig ensam. Varken som kund eller medarbetare. För oss är det viktigt att ha en välkomnande och öppen företagskultur där man trivs och känner sig delaktig i kundernas, samhällets, Östgötatrafikens och sin egen resa. Vi arbetar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat inom våra arbetsområden. Vi har höga förväntningar på oss själva och varandra och vi vet att allt bra som vi gör bygger på ett gott samarbete.  

Som arbetsgivare ger vi dig stor möjlighet till eget ansvar och du får möjlighet att utveckla, tänka nytt och forma din roll utifrån dina erfarenheter. 

Ansökningsförfarande? 
Låter det här som ett intressant jobb som kan passa dig??Skicka in din ansökan redan idag eller senast den?10 oktober 2021.? 

Vid frågor om tjänsten går det bra att vända sig till?Susanne Wilhelmsson på telefonnummer,  010-434 21 21 eller mejl, [email protected] 

Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen. Visa mindre

Redovisningsekonom till Sectra

Ansök    Okt 1    Sectra AB    Accounting controller
Är du redovisningsekonom med noggrannhet och kvalitetstänk ända ut i fingerspetsarna? Blir du taggad när dagarna går och det snart är dags att vända blad i kalendern? Är du mån om att få jobba med drivna och engagerade kollegor? Vi söker nu en redovisningsekonom till Sectra Medical Imaging IT som med sina vassa sifferkunskaper vill vara med oss och skapa ett friskare och tryggare samhälle. Kanske, och förhoppningsvis, är det dig vi får välkomna till oss i ... Visa mer
Är du redovisningsekonom med noggrannhet och kvalitetstänk ända ut i fingerspetsarna? Blir du taggad när dagarna går och det snart är dags att vända blad i kalendern? Är du mån om att få jobba med drivna och engagerade kollegor? Vi söker nu en redovisningsekonom till Sectra Medical Imaging IT som med sina vassa sifferkunskaper vill vara med oss och skapa ett friskare och tryggare samhälle. Kanske, och förhoppningsvis, är det dig vi får välkomna till oss i höst.


På Sectra skapar vi värde för samhället genom vårt arbete inom säker kommunikation och medicinsk IT. Här blir du en del av ett totalt 800 personer stort nätverk av drivna och engagerade personer som alla brinner för att skapa värde för våra kunder. Då en av våra nuvarande medarbetare går vidare internt behöver vi stärka upp teamet med en ny kollega.


I rollen som redovisningsekonom kommer du och dina blivande ekonomikollegor skapa förutsättningar och möjligheter för övriga kollegor och partners att fortsätta driva Sectras verksamhet framgångsrikt världen över. Du kommer att på ett självständigt och noggrant sätt, men såklart med stöttning och i samarbete med dina kollegor, att jobba med och driva processer inom redovisning och ekonomi utifrån ett helhetsperspektiv. Detta innefattar bland annat:

Månads-, kvartals- och årsbokslut
Redovisning av aktiverad utveckling
Rapportering till koncernens ekonomifunktion
Ekonomisk rapportering och support till avdelningschefer
Budget- och prognosarbete
Fakturering till externa kunder och till koncernens bolag
Momsrapportering samt rapportering till SCB
Kontakter med våra externa revisorer
Förbättringsabete av ekonomiprocessen
Vara delaktig i införande av ett nytt Ekonomi/ERP-system



Sectra har kontor och partners över hela världen men huvudkontoret ligger i Linköping där tjänsten är placerad. Allt startade en gång i tiden som ett forskningsprojekt på Linköpings universitet så vår lokala anknytning är stark. På plats finns 400 kollegor som gillar att ha kul på jobbet! När man jobbar med så samhällskritiska saker som vi faktiskt gör måste man också kunna skaka loss lite ibland. Hos oss finns något för alla och vi värdesätter starkt en god balans mellan jobb och fritid. Vill man kombinera de två är det bara en trevlig bonus. Vad sägs om att vi t.ex. har ett eget Sectraband?



För denna roll ser vi att du:

Har en YH-utbildning inom redovisning eller motsvarande
Har relevant och dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat med redovisning i närtid
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, muntligt och skriftligt



Vi ser det som starkt meriterande om du dessutom:

Har utbildning från universitetet inom relevant område
Har tidigare erfarenhet av att jobba med redovisning i en internationell koncern och engelskspråkig miljö
Har systemerfarenhet av Microsoft Dynamics
Har varit delaktig i förändringsarbeten i ERP-system
Har jobbat med IFRS-rapportering



På Sectra har vi en väldigt stark tro på att vilja och förmåga är de centrala delarna för en individs potential. Allt annat kan man lära sig. Vi tror framför allt att du prioriterar kvalitet och noggrannhet i ditt arbete, att du har en naturlig känsla för service och att du kan agera självständigt och på eget initiativ.


Låter detta intressant? Vi kommer utvärdera kandidater löpande och tillträde sker så snart som möjligt. Vänligen bifoga ditt CV, betyg och personligt brev i din ansökan.





Rekryterande chef


Om du har frågor om tjänsten, var vänlig kontakta:


Urban Petersson


E-post: [email protected] Visa mindre

Accounting Controller

Ansök    Sep 9    SAAB AB    Accounting controller
Vill du vara med och driva och utveckla boksluts-, redovisnings- och rapporteringsprocesser, upprätta och rapportera bokslut och vara stöd till Saabs affärsområden i redovisnings- och systemfrågor? Då kan du vara vår nya kollega på Accounting and Closing Processes! Din framtida utmaning Som Accounting Controller hos oss jobbar du med redovisning, upprättande och rapportering av bokslut för de olika affärsområdena inom Saab samt kontinuerligt förbättri... Visa mer
Vill du vara med och driva och utveckla boksluts-, redovisnings- och rapporteringsprocesser, upprätta och rapportera bokslut och vara stöd till Saabs affärsområden i redovisnings- och systemfrågor? Då kan du vara vår nya kollega på Accounting and Closing Processes!


Din framtida utmaning

Som Accounting Controller hos oss jobbar du med redovisning, upprättande och rapportering av bokslut för de olika affärsområdena inom Saab samt kontinuerligt förbättringsarbete inom finansiella processer i det dagliga arbetet och i riktade projekt och uppdrag.

Boksluten upprättas i U4 Agresso och rapporteras i koncernredovisningssystemet Hyperion/HFM varför det är meriterande om du har erfarenhet av dessa system. Systemfrågor utgör en allt större del av vår verksamhet varför intresse och kunskap avseende just system är relevant.

Arbetet sker i nära samarbete med affärsområdena och övriga avdelningar inom Accounting Services vilket ställer krav på god samarbets- och kommunikativ förmåga.


Den du är idag

Du är civilekonom eller motsvarande och har flera års erfarenhet av kvalificerat redovisnings- och ekonomiarbete, gärna inom ett större företag.

Du har goda kunskaper inom redovisning och är van att arbeta mot utmanande deadlines. Vi ser också att du som person är serviceinriktad, metodisk och har ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du gärna bidrar med innovativa och kreativa lösningar. Du behärskar engelska och svenska både i tal och i skrift.

Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med Säkerhetsskyddslagen.


Vad du blir en del av

Accounting Services är Saabs Shared Service Center och förser affärsområdena med tjänster avseende leverantörsreskontra, kundreskontra, redovisning, månads- och årsbokslut och finansiella system.


Accounting and Closing Processes är en del av Accounting Services som bland annat ansvarar för redovisning och bokslut för verksamheter inom Saab AB och ett antal koncernbolag som ingår i Accounting Services uppdrag. I ansvaret ingår ett antal processer i löpande redovisning, planering, genomförande och rapportering av bokslut samt att säkerställa att redovisningen följer lagar, principer och interna instruktioner. Arbetet inkluderar också att informera och ge stöd till affärsverksamheten i redovisnings- och systemfrågor samt att delta i vårt ständiga förbättringsarbete. Visa mindre

Kundfokuserad redovisningsekonom till Sectra

Ansök    Maj 12    Sectra AB    Accounting controller
Är du redovisningsekonom med noggrannhet och kvalitetstänk ända ut i fingerspetsarna? Blir du taggad när dagarna går och det snart är dags att vända blad i kalendern? Är du mån om att få jobba med drivna och engagerade kollegor? Vi söker nu en redovisningsekonom till Sectra Medical Imaging IT som med sina vassa sifferkunskaper vill vara med oss och skapa ett friskare och tryggare samhälle. Kanske, och förhoppningsvis, är det dig vi får välkomna till oss i ... Visa mer
Är du redovisningsekonom med noggrannhet och kvalitetstänk ända ut i fingerspetsarna? Blir du taggad när dagarna går och det snart är dags att vända blad i kalendern? Är du mån om att få jobba med drivna och engagerade kollegor? Vi söker nu en redovisningsekonom till Sectra Medical Imaging IT som med sina vassa sifferkunskaper vill vara med oss och skapa ett friskare och tryggare samhälle. Kanske, och förhoppningsvis, är det dig vi får välkomna till oss i höst.


På Sectra skapar vi värde för samhället genom vårt arbete inom säker kommunikation och medicinsk IT. Här blir du en del av ett totalt 800 personer stort nätverk av drivna och engagerade personer som alla brinner för att skapa värde för våra kunder. Då en av våra nuvarande medarbetare går vidare internt behöver vi stärka upp teamet med en ny kollega.


I rollen som redovisningsekonom kommer du och dina blivande ekonomikollegor skapa förutsättningar och möjligheter för övriga kollegor och partners att fortsätta driva Sectras verksamhet framgångsrikt världen över. Du kommer att på ett självständigt och noggrant sätt, men såklart med stöttning och i samarbete med dina kollegor, att jobba med och driva processer inom redovisning och ekonomi utifrån ett helhetsperspektiv. Detta innefattar bland annat:

Månads-, kvartals- och årsbokslut
Redovisning av aktiverad utveckling
Rapportering till koncernens ekonomifunktion
Ekonomisk rapportering och support till avdelningschefer
Budget- och prognosarbete
Fakturering till externa kunder och till koncernens bolag
Momsrapportering samt rapportering till SCB
Kontakter med våra externa revisorer
Förbättringsabete av ekonomiprocessen
Vara delaktig i införande av ett nytt Ekonomi/ERP-system



Sectra har kontor och partners över hela världen men huvudkontoret ligger i Linköping där tjänsten är placerad. Allt startade en gång i tiden som ett forskningsprojekt på Linköpings universitet så vår lokala anknytning är stark. På plats finns 400 kollegor som gillar att ha kul på jobbet! När man jobbar med så samhällskritiska saker som vi faktiskt gör måste man också kunna skaka loss lite ibland. Hos oss finns något för alla och vi värdesätter starkt en god balans mellan jobb och fritid. Vill man kombinera de två är det bara en trevlig bonus. Vad sägs om att vi t.ex. har ett eget Sectraband?



För denna roll ser vi att du:

Har en YH-utbildning inom redovisning eller motsvarande
Har relevant och dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat med redovisning i närtid
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, muntligt och skriftligt



Vi ser det som starkt meriterande om du dessutom:

Har utbildning från universitetet inom relevant område
Har tidigare erfarenhet av att jobba med redovisning i en internationell koncern och engelskspråkig miljö
Har systemerfarenhet av Microsoft Dynamics
Har varit delaktig i förändringsarbeten i ERP-system
Har jobbat med IFRS-rapportering



På Sectra har vi en väldigt stark tro på att vilja och förmåga är de centrala delarna för en individs potential. Allt annat kan man lära sig. Vi tror framför allt att du prioriterar kvalitet och noggrannhet i ditt arbete, att du har en naturlig känsla för service och att du kan agera självständigt och på eget initiativ.


Låter detta intressant? Vi kommer utvärdera kandidater löpande och tillträde sker så snart som möjligt. Vänligen bifoga ditt CV, betyg och personligt brev i din ansökan.





Rekryterande chef


Om du har frågor om tjänsten, var vänlig kontakta:


Urban Petersson


E-post: [email protected] Visa mindre

Controller

Välkommen till en värd full av möjligheter! Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan – alltid med hållbart värdeskapande i fokus. Vår organisation utgår från tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar och rät... Visa mer
Välkommen till en värd full av möjligheter!

Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan – alltid med hållbart värdeskapande i fokus.

Vår organisation utgår från tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar och rättsväsende samt Institutionsvård och övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 29 miljarder kronor. Vi är cirka 165 medarbetare och huvudkontoret är delat mellan Linköping och Stockholm. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Örebro och Sundsvall.

Arbetsuppgifter
Som controller hos oss arbetar du bland annat med:


• Att aktivt medverka i arbetet med budget, prognos samt resultat- och underhållsuppföljning och tillhörande kvartalsrapportering.
• Att stödja tekniska förvaltare, driftchefer och fastighetsområdeschefer med löpande analyser och utredningar. Stötta och utbilda fastighetsavdelningen i ekonomiska frågor och rutiner.
• Analyser av fastigheternas intäkts- och kostnadsmassa samt nyckeltal med utgångspunkt i fastigheternas strategi och mål.
• Att utveckla våra processer inom ekonomistyrning samt delta i relevanta bolagsgemensamma projekt.

Om dig

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande. Vi tror att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som controller, gärna inom fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemansvar med fokus på utveckling och förvaltning samt har vana av framåtblickande uppföljning och analys. Som person söker vi dig som är analytisk och initiativrik. Du tycker om att ha kontakt med människor och har lätt för att skapa relationer. Utvecklingsinriktad och flexibel är ytterligare egenskaper som vi värdesätter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Kvalifikationer:


• Civilekonom eller likvärdig utbildning
• Minst två års erfarenhet som controller inklusive arbetsuppgifter så som:

• Ekonomisk analys
• Resultatuppföljning
• Budget- och prognosarbete

• Meriterande om du har erfarenhet av Hypergene och Agresso

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 25 april.

I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetsklassad verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att ta del av utdrag från Polisens belastningsregister samt kompletterar med en säkerhetsintervju. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall en säkerhetsbedömning enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) §11. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning.

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Sofia Nilsson, 010-788 62 48
Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Visa mindre

Fastighetscontroller

Välkommen till en värd full av möjligheter! Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan – alltid med hållbart värdeskapande i fokus. Vår organisation utgår från tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar och rät... Visa mer
Välkommen till en värd full av möjligheter!

Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan – alltid med hållbart värdeskapande i fokus.

Vår organisation utgår från tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar och rättsväsende samt Institutionsvård och övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 29 miljarder kronor. Vi är cirka 165 medarbetare och huvudkontoret är delat mellan Linköping och Stockholm. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Örebro och Sundsvall.

Arbetsuppgifter
Som controller hos oss arbetar du bland annat med:


• Att aktivt medverka i arbetet med budget, prognos samt resultat- och underhållsuppföljning och tillhörande kvartalsrapportering.
• Att stödja tekniska förvaltare, driftchefer och fastighetsområdeschefer med löpande analyser och utredningar. Stötta och utbilda fastighetsavdelningen i ekonomiska frågor och rutiner.
• Analyser av fastigheternas intäkts- och kostnadsmassa samt nyckeltal med utgångspunkt i fastigheternas strategi och mål.
• Att utveckla våra processer inom ekonomistyrning samt delta i relevanta bolagsgemensamma projekt.

Om dig

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande. Vi tror att du har några års erfarenhet av att ha arbetat som controller, gärna inom fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemansvar med fokus på utveckling och förvaltning samt har vana av framåtblickande uppföljning och analys. Som person söker vi dig som är analytisk och initiativrik. Du tycker om att ha kontakt med människor och har lätt för att skapa relationer. Utvecklingsinriktad och flexibel är ytterligare egenskaper som vi värdesätter. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Kvalifikationer:


• Civilekonom eller likvärdig utbildning
• Minst två års erfarenhet som controller inklusive arbetsuppgifter så som:

• Ekonomisk analys
• Resultatuppföljning
• Budget- och prognosarbete

• Meriterande om du har erfarenhet av Hypergene och Agresso

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 18 april.

I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetsklassad verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att ta del av utdrag från Polisens belastningsregister samt kompletterar med en säkerhetsintervju. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall en säkerhetsbedömning enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) §11. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning.

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Sofia Nilsson, 010-788 62 48
Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Visa mindre

Accounting controller at Sectra AB

Ansök    Feb 28    Sectra    Accounting controller
We are currently looking for an accounting controller to support our business in the parent company. As Accounting Controller at Sectra, your main responsibilities will be: Monthly closings, including reconciliation of accounts and intercompany transactions. Reporting to Group Accounting. Financial reporting and support to department managers within Business Innovation. Budgets and forecasts. Liquidity forecasts. Invoicing. VAT reporting to Swedish ... Visa mer
We are currently looking for an accounting controller to support our business in the parent company.





As Accounting Controller at Sectra, your main responsibilities will be:

Monthly closings, including reconciliation of accounts and intercompany transactions.
Reporting to Group Accounting.
Financial reporting and support to department managers within Business Innovation.
Budgets and forecasts.
Liquidity forecasts.
Invoicing.
VAT reporting to Swedish and Dutch tax agency.
Reporting to SCB (Statistiska Centralbyrån).
Administration of convertible debentures.
Administration of research projects.
Administration of Letter of credit.




We hire people for who they are and for their willingness and ability to learn, rather than for their previous experience. If you are a fast learner and the right person for the job, we will train you to meet the requirements of your new position.


For this position, the following requirements apply:

Business studies at gymnasium level or higher.
Fluency in English and Swedish.
A minimum of three years of work experience from accounting or controlling.
Knowledge of the accounting standards K3 and IFRS.
Good skills in Excel.
Experience from ERP systems.
Have a humble attitude and can work with different kinds of tasks within the Finance department.
You are driven, dedicated and used to working independently. You have a structured way of working and good analytical skills.






Assets
We consider it a plus if you have interests outside work. Regardless of whether you are a choir singer, pilot, mountain climber or something else, you will most certainly find people who share your interests at Sectra. But most importantly, we are looking for an open, committed person who shares our values. A team player who wants to work with us at Sectra.





Please make sure to attach your CV, cover letter and grades from both university and gymnasium/ upper-secondary school in your application.





Contact Hiring Manager


If you have any questions about this job, please contact:


Cecilia Anund, Group Accounting Manager, Sectra AB


E-mail: [email protected] Phone: +46 (0)13 23 52 00








Read more about working at Sectra here. Visa mindre

Are you interested in being part of a successful global business?

Ansök    Apr 15    Sectra    Accounting controller
Sectra Education, Sectra’s fastest growing business unit, is looking for a team member to drive finance and logistics. In this role, you will manage financial and logistic tasks at the business unit and assist in the budget process. You will have an important role in supporting the process from sales to delivery and receiving the final payment from the customer. In order to succeed, you need to develop, motivate, coach and continuously evaluate the per... Visa mer
Sectra Education, Sectra’s fastest growing business unit, is looking for a team member to drive finance and logistics.


In this role, you will manage financial and logistic tasks at the business unit and assist in the budget process. You will have an important role in supporting the process from sales to delivery and receiving the final payment from the customer.


In order to succeed, you need to develop, motivate, coach and continuously evaluate the performance of our sales channels. You have excellent communication and cultural awareness.


As we are a small team, you need to be flexible and ready to take on any complex problem or challenge the market presents to us.





VISION


Prepare healthcare professional for battle – educated in taking the correct decisions with confidence and efficiency – healthier and safer society”


MISSION


Provide world class intuitive and easy to use tools and solutions for Integrated Medical Education based on international collaboration for best patient care.


STRATEGIC AIM


Play to our strengths of premium visualization platform providing applications and access to clinical content, with focus on extended curriculum integration and education workflow with access from any device.





In this position, you will be responsible for:

Register incoming orders from Medical Education.
Prepare and generate invoices.
Work in Sectra’s sales tool (Microsoft Dynamics, CRM) and business tool (Jeeves).
Participate in budget and forecasts processes.
Assurance and analysis of financial information.
Assist colleagues and customers with requests related to orders and invoices and other general administrative tasks.






You will work with logistic, import/export worldwide, including VAT tasks and Letter of Credit as well as work closely with sales and marketing, service delivery and the management team.



At Sectra, we hire people for who they are and for their willingness and ability to learn, rather than for their previous experience. We expect you to have a strong educational background and a proven track record of success, but also a sense of humor when appropriate. If you are a fast learner and the right person for the job, we will train you to meet the requirements of your new position.


For this position, the following requirements apply:

Bachelor or Master´s degree with a strong academic performance within the field of Economy/business administration.
Fluency in English and Swedish.
Good skills in Excel.
You are service minded, social and enjoy supporting other functions within Sectra to ensure that we can deliver on our promises and maintain the highest level of customer satisfaction.
You are careful and structured in your way of working and ensure you get the details right.
You follow established processes to limit mistakes and deliver high quality.
You have the drive to improve the efficiency of your daily work and can take your own initiative and go the extra mile if needed.






Assets


Most of all, we are looking for an open, passionate person who shares our values, is a true team player and will enjoy working with the rest of us at Sectra.


In addition, we consider it an asset if you also:

Speak more languages than those required above.
Have interests besides school/work, such as sports, sports leader, music, horseback riding, singing or flying (if you happen to have a pilot’s license, you can fly to our customers in our own Sectra airplane) or anything else that makes you stand out from the crowd.
Knowledge of the accounting standards K3 and IFRS.
Have experience from working with ERP systems (Jeeves or similar) and/or CRM systems (Microsoft Dynamics).
Have work experience from finance and accounting.






Please make sure to attach your CV, cover letter and grades in your application.





Read more about working at Sectra here.





Our goal is for the right candidate to start this position as soon as possible. Visa mindre